söndag 22 september 2013

Hoppsan Kerstin.

Den där ullrick besökaren var inte alls bakis utan hade ren och skär smärta.

Det är lite av en lång historia men vi lämnade barnet hos den ekologiska bonden och gotlänningen och åkte in till akuten vid lunch ungefär.. 

Blev intagna på rum direkt, det togs blodtryck temp och blodprover gavs lite morfin och väntades ultraljud. 

Uppe på ultraljudet kunde jag inte låta bli att fråga läkaren vad vi skulle få. En flicka eller pojke?  Jag fick honom (läkaren) att skratta till lite (som tur var, hade dött annars) sedan fick vi beskedet gallsten och nere på akuten igen gavs en spruta i rumpmuskeln och sedan sov han en timme.  Ja alltså han sov ju en del innan med  morfinet med.

Summeringen blev att jag fick sova ca 2-3h detta dygn *ja helt självförvållat* och han sov en stund när vi åt frukost och sedan 2ggr på akuten.

Jag känner mig mer som ett krockat skithus än vad han gör just nu. Men vad gör man inte för sin make liksom? 
Kan meddela att karln mår oförskämt bra nu. Ingen fara på taket längre.

T-pain fick åka fyrhjuling till skogen grilla korv och marshmallows bygga koja och sedan vara med och köra tröska.  Gissa om nån var lycklig? 

Han somna ganska fort han med. 

Så nu säger jag godnatt och försöker ta igen det sömnlösa dygnet jag haft och gissa om jag kommer att vara en bitterfi**a den här veckan.  *suck *

Ce la Vie..

Over&out


Kortet fick jag skickat till mig av gotlänningen med titeln sjukt nöjd kille.


Det tror jag det. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar