lördag 7 september 2013

Och så var det de där..

Det där om ticks (stavning?!?)

Min dotter har dem och min son skapar dem i detta nu. 

Vart min dotter fått det ifrån det kan och tänker jag inte ens anstränga mig att börja gräva i.

Men vart min son fått det ifrån är solklart, inte den minsta till tvekan. Sin FAR!
HAN är så lik sin far. Min kära make han förnekar självfallet detta samtidigt som han motvilligt erkänner att det faktiskt lite är så.

Maken : (gnäller onödigt mycket) MEN SNÄLLA T MÅSTE DU SPÄNNA OM SKORNA VARENDA GÅNG? 

jag: (liite väl irriterad på makens högljudda gnäll) varför så fruktansvärd gnällig på T?

Maken: men han GÖR SÅ HÄR VARENDA GÅNG!!

jag: (tittar ner på våra son sedan upp på maken och ner på sonen igen. Som varsamt drar upp kardborren som maken precis spänt fast för att lägga dem tillrätta så att kardborren ligger i perfekt linje med sin motsatta hälft.) Han upprepar sedan detta med den andra skorn. Tar sin tid gör han med.

"T har fått nya skor.  Skor som han inte riktigt kan sätta på sig helt själv ännu."

Han gör ingen stor grej av det, men det gör maken.

Jag: (ok jag kanske påpekar det lite väl tydligt) och VEM kan han ha fått dessa ticks ifrån då månntro? Va? va?

Maken: (helt allvarlig) dig!

Jag: haha,  NÄR har JAG NÅGONSIN gjort eller haft för mig sånt?

Maken: när har jag?

Jag: typ jämt.... sedan rabblar jag upp hans (ganska många kan jag tillägga) ticks och tvångstankar.  Men av respekt till honom tänker jag inte beskriva dem här.  Moahahaha.

Maken: (som om det vore det mest självklaraste i världen) ja men om jag inte gör det så kommer  ju för fan hela världen gå under eller någon bajsa på sig. 

Jag: skrattar ganska högt och himlar med ögonen...

Maken: säger något jag inte tänker skriva ut här. Men helt allvarligt som att det KOMMER ske om han inte skulle utföra sina ticks. 

Jag: kommer citera dig på bloggen- Förrutom det sista. Det skriver jag INTE!  Men nu vet vi ju iaf att det faktiskt är dig som det KOMMER ifrån.... hehe...
Som jag påpeka från början.  MED ANDRA ORD! 

WORD! 

  #vadvardetjagsafrånbörjandå

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar