måndag 16 september 2013

Oops.

Denna helg har inneburit en del sådana som rubriken säger. 
Vi startar med att fredag den 13:e.
Jag började må dåligt och fick lov att åka hem från jobbet. "Oops"
Efter lite vila och kuckelimuck medicin hamnade jag på fötterna igen.  Hämtade upp dottern. Älskade unge vad jag saknat henne. 
På kvällen träffar vi bonden och gotlänningen. Kusin och barn följer också med. Vi äter lite hämtmat. Sedan är det dags för killarna att leka med sina RC leksaker. 
Till saken hör att bonden precis köpt ett nytt ett.  Ett flygplan storlek större.  Vi och barnen väntar troget medans "männen" fixar inställningar och vad dom nu gör...
Första flygningen startar bra men strax efter en lätt dykning. Bara att hämta det igen och prova igen.  "Oops"
Nästa start går utmärkt och sedan vet jag ärligt inte vad som händer. Det förklarades att det blev en missbedömning av avståndet.  "Oops"
Min make filmade självklart detta och det finns en liten film ute på YouTube.
Eller klicka Här

Till råga på allt så höll vi på att bli överspringda av hästarna som befann sig i hagen där det krascha. Och gotlänningen var sjukt hästrädd.
Men vi fick dock ett gott skratt. Ja vissa mer än andra. 
"Oops"
Lördag:
Min personliga tränare tog mig ut på ett "lätt" intervall pass på berget och efter det mördade hon mina muskler på pensionärsgymet. Mmm man kan tydligen dö där med.  Lår fick arbeta. 
Pojkarna hade sönder sina bilar alla tre medans vi var på berget. "Oops"
Jag "råkade" visst möblera om uppe när jag kom hem. Fast med facit i hand så var det dumt efter ett "lätt" intervall träningspass.
Så det var med spaghetti armar och ben som det började flyttas möblemang. 
"Oops"
Söndagen började med att Kokkisarnas riksförbund hade att frukostmöte i v-hyttan. Jag ÄLSKART. Andra söndagen i rad nu.  Så täta styrelsemöten har vi aldrig haft.  ;) vi fick onisens smoothie igen. blåbär banan och kiwi. To die for!  Omnomnom.
En lång promenad medans pojkarna hade sönder sina nylagade bilar. Sopor. "En del av nöjet" säger dom..... mm ja visst seddu. Jag e skeptisk. 
Men oj vilken underbar helg och vilka underbara vänner jag har.  Livet leker och jag är sämst på att ta kort.
XoXo Mela
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar