måndag 18 november 2013

phuu!

Helgens bravader är över *pustar ut*. Tycker att det gick ganska bra faktiskt! skulle nog ge mig själv en X ja siffran den får ni se när röstningen är över ;) haha

Det jag är mest nöjd med att det inte blev något stress och mitt dukade bord. Maken gjorde soppan och den blev väldigt god. Svag svampsmak precis som vi ville ha den. Den kommer vi att göra flera ggr. nomnom.


Gästerna kom finklädda med vin och blommor *tack* och glatt humör. Sedan mumsades det på tre rätters och köket hamna i kaos precis som det ska va. 
Efter middagen, lagom runda under fötterna började vi spela sällskapsspel.

NOTE TO SELF: spela inte par spel med din make!!!!! pinsamt hur lite den människan känner mig egentligen. Pruttarg blev jag ett tag där. ;) haha.

Ett par avvek och ett par stannade kvar.  Tror att en miss Andypad blev lite rund under fötterna *mys* och med tanke på att de skulle bila till Trysil tog hennes hälft tag i saken och sa att det var dags att åka hem ;) Duttig ponke? 

Det spelades lite vilda gester och pratades en massa. Trevligt var det hursomhaver och vid tre tiden gick de hemmåt..

Men vad var det som det fuskades med då?





 
Jo det var de hemlagade baguetterna och aiolin. Det VAR hemlagat men inte utav mig. Utan bästa fina Erik (makens mosters man) gjorde dessa till oss och de blev precis så bra som det kunde bli.
 Det finns INGET som slår Eriks aioli och hans baguetter det är som en matorgasm i munnen enligt mig och maken. För evigt tacksam! Tack Erik. Bild nedan på hans mästeverk.






Strax före 11 tiden kom lillfis hem efter en mysig kväll och bökig natt med mormor och morfar. :P Det var två st inte alltför pigga paranteser som fick en unge med galen överskottsenergi.
Tv spel, städning och lite lek blev det iaf! jag bakisbunkrade upp gottitott och vi tittade lite på tv och film  på kvällen eller ja eftermiddagen var det iaf :P mer film blev det till de vuxna när "tre äpplen hög" lagt sig för natten. Säger bara en sak. Channing Tatum. ögongodis.  (i glaset är det cola)



Söndagen tillbringades i soffan den med. spelandes på mobilen minion race. Sjukt roligt och galet beroendeframkallande spel. Teddy blev som manisk.
Hela helgen gick åt att äta och jag skojar inte om jag säger att jag gick upp 2-3 kilo denna helg. Galet!


Trött tröttare tröttast är en bra beskrivning på mig i detta nu. Ståendes på jobbet. Nyser som en galning gör jag med och magsjuka går på dagis. Det bådar inte gott om jag säger så.... Håller tummar och tår att jag och Teddy slipper allt. Huvva vill INTE ha. 


Over & out. Mela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar