torsdag 9 januari 2014

ångest nä vaddå?

Inte måånga dagar kvar nu och jag har fortfarande inget jobb. ett måste för att vi ska överleva där nere. Så jäkla jobbigt. Hur svårt kan det vara egentligen? Suck... ångesten laddar för varje dag. orkar knappt tänka på det.

Packlådorna växer och iförrgår blev jag bortskämd utan dess like. Fick mat hos grannen OCH hon tvättade mina mattor år mig! LOOOVELY! Nu är de rena och fina och ska bara packas ner och flyttas till nya hemmet. Hör inte till saken att jag bad henne boka tvättstugan åt mig och sedan helt sonika bara körde över mig och skulle minsan tvätta allt själv.....??? en annan historia kanske? Jag klagar då INTE!

Trots att man sett ut som en packningåsna mest hela tiden så har jag faktiskt hunnit kolla på EN film
Honor and Love. Betyg: rycker på axlarna och säger -Meh! Ganska så tråkig faktiskt.

Kan meddela att en film man inte ska se är Riddick om man tycker att de första var bra dvs.. OJOJOJ va dålig den var! mycket besviken (glömde detta i förra veckans recension..)
En annan film som maken tjatar om att han vill se är The Conjuring. Men det kan han glömma, VARENDA en som sett den säger att det är en av de läskigaste filmerna de sett. SÅ thats a NO.

Har även sett "säsongstart" mer som säsongsfortsättning av Teen Wolf. En nästan direkt fortsättning och ganska mycket info på samma gång i ett avsnitt, denna serie vet jag inte riktigt varför jag fastnat för? Känner mig nästan som en "snuskgubbe" inte för att jag blir en sådan när jag tittar på den utan för att jag faktiskt gillar själva serien..... svårt att förklara det är ju trots allt unga människor och varulvar demoner och andra väsen det handlar om....  my kind of stuff... men skäms ändå när jag säger att  jag gillar den?!?

veckans låt
Ed Sheeran- I see fire och förra veckans ligger kvar den med...hehe.

veckans att göra: försöka få flyttlådorna att räcka. MEN det kommer de nog inte att göra....  rensningen är galen och jag har fortfarande hela köket fullt i skräp (måste leja nån att hjälpa mig). Till råga på allt så har vi dessutom varit utan en hög/djup stekpanna ett tag nu. Vi hade två och båda har nu gett upp. så nu används bara gjutjärnspannorna på både gott och ont!
Operation frys och kylskåpstömning pågår för fullt. eller nja nästan.. ska börja på riktigt idag! hehe. har två stora påsar med rabarber i frysen undrar om det kommer bli paj ett par dagar nu? hehe

Dotterns smink-nagellack-smycken och allts som finns där imellan åkte i låda igår. Bara ett ton anteckningsböcker och sånt skit kvar att packa hos henne. Sedan kan jag börja använde det rummet som förvaring av alla kartonger som växer sig ur utrymmet under trappen.
Snart åker även de glas som används till de starkare dryckerna ner i lådor och då är det bara Teddys rum,badrummen och köket kvar. lite effektiv är jag nog (när jag vill)
Min make borde skämmas dock han har packat en halv låda och det var med kartonger till hans så kallade tekniska prylar. Men han får ju bära skiten senare så han får väl igen då hihi.

To be continued....

XoXo Mela











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar