måndag 6 januari 2014

Slutspurt?

Mitt hem börjar mer och mer se ut som en soptipp och ett förråd.  Flyttkartonger växer som ogräs och det gör den där kasta-skiten-högen som tillfälligt får bo köket med. Ja tills jag packar bilen och kan köra det till tippen det vill säga.  Holycrap va mycket skräp jag har. Papper kartonger meeera papper,  rent skräp varför i hela friden har jag sparat detta?  Oförklarligt. helt galet faktiskt. 

Ryggskott och packning är ingen bra kombo men jag har inget val.
Det är bara 19 dagar kvar.

Vi har påbörjat utförsäljningen av saker som vi inte ska ha kvar eller ha plats för också. Fast egentligen så är det svärföräldrarna som gör jobbet åt oss,Tack gode gud för dem. Vi gjorde ett tattigt försök att lägga ut det på Facebook men det var ju bedrövligt. Vi la ut gåbandet och en dator för 500 st och fick svar att vi kunde få gåbandet för 300:- och datorn fick vi de konstigaste frågorna om. Så vi la ner det och sedan sålde svärföräldrarna det för 500:- och datorn för 750:- KATCHING!  Idag sålde vi även barnvagnen för 700:- den köpte mina föräldrar för 600:- för 4 år sedan. Haha. men den var i sjukt bra skick så det har jag verkligen inte dåligt samvete för. Nytvättad och riktigt fin sålde vi den.

Mer ska säljas och har sålts med. Flytt städningen är så gott som klar i sålda prylar och insparade pengar göttmos!!

Men jag har flyttångest. Jag tycker fortfarande att det är SJUUUKT jobbigt att "lämna" mina vänner. Och den lilla stad som jag är uppvuxen i som jag flyttade ifrån och tillbaka för 10 år sedan.

Nä dags att ta tag i det jag kan innan  jag måste nattsudda,imorgon är det jobb igen. 

Äta packa jobba packa sova and repeat.

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar