fredag 17 januari 2014

temla

Min son har det lite jobbigt nu. han tjatar och gnäller varje dag han vaknar, om att idag då är det hans lediga dag. Dagen han får vara hemma från förskolan. och när han inser att det inte är så då måste han ju liksom gnälla lite om det. för att berätta hur tråkigt det är att det inte är just den dagen idag.
och han ska gå heltid på nya dagisen... oooh ooooh.....
Så när jag berättade för honom idag att jag kommer att hämta honom lite tidigare än jag brukar, för jag ska till naprapaten idag, så sken han upp som en sol och dansade "happydansen"

Vi bestämde att vi skulle gå och fika när jag hämtat honom. och eftersom jag skapat en tradition med det.. så lär jag ju fortsätta eller hur? att när vi går och fikar så får han en legogubbe. En sån där liten samlingsfigur som man-inte-vet-vad-det-är-för-nått-i-påsen förrän man öppnat det legofigur.
Okej han fick FEM gubbar första gången. MEN om man ska börja samla och börja leka med Lego så måste man faktiskt få mer än EN. Så är det faktiskt. jaaajaaa OKEJ han fick FEM samlingsfigurer och EN kartong med TVÅ gubbar en HAJ och en vattenskoter också. men det är okej.

Idag får han bara EN... kanske två...... vi får se vad dom har att erbjuda helt enkelt....

Naprapaten torterande mig totalt. Ryggskottet är nästan helt borta men nu har jag problem med övre ryggdelen istället. Det var en av de VÄRSTA jag varit med om, Jag tar gärna ryggskott alla dar i veckan TACK än det som jag fick uppleva då.. Hela min högra sida och hals axlar är stela som sjutton och nu har jag ont vilket jag ska ha men det gör verkligen ONT. tycker lite synd om mig faktiskt. VILA sa hon och försök att få ut den där spänningen.. mmm lätt för henne att säga.....

En hel påse omtumlad och mör hämtade jag upp en överlycklig fis, -Hämtar du mig redan Nuuuuuuuu?? :)
Vi gick till café smörgåsboden och åt väldigt sen lunch Bakad potatis med räkröra för mig och pannkaks mellis för lillfis. 

och det blev faktiskt bara 2 samlings legofigurer....och en liten låda med polis, polismotorcykel och tjuv.. jag kunde inte låta bli och han är skitnöjd. så då är jag skitnöjd med. 

Jag fuskade och köpte mig en Temla som Ture Svensson säger. (top 5 julkalendern Just saying.)
Har inte fuskat och ätit Temlor innan FETTISDAGEN på några år. men det gjorde jag fasiken igår.
 FÖR JAG VAR SKITSUGEN på en.. OKEJ!! :D Dom hade tyvärr ingen på fiket men vi skulle iaf handla lite så jag passade på att köpa då. Så själva fikat det tog vi på hemmaplan.


Vi tog fram allt lego som han fått på sista tiden. Genom fika och julklappar och det börjar faktiskt att bli en samling nu :D *nöjd*


vi räknade till 19 legofigurer. Weehoo!
Sedan kallade grannen med gogongtrummorna så det var bara att gå dit. och där blev vi kvar tills maken kom hem. Hade en MYCKET trött fis när vi gick hem! 

Over & out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar