fredag 2 maj 2014

påsken.

Dalarna <3

Lite sent men min mobilapp vill inte publicera detta inlägg i tid och jag fick lov att skriva om allt

igen. Suck. Är det inte det ena är det de andra…

Så här kommer om än sent en resumé av påsk ledigheten. Varning för ett långt och tråkigt inlägg..

Jag får besked av maken att åka direkt till Liljeholmen och därifrån gå till båtklubben i Gröndal.

Mina föräldrar var där och vi skulle lämna över vinterdäcken till dem för transport upp till

Dalarna. Maken och barnen mötte upp mig där. Eftersom jag jobbat halvdag så hade jag inte ätit

någon lunch och var vrålhungrig. Visade sig att det var min dotter med, Vårt första val var stängt

så vi åkte till Nacka forum och åt lite kina mat! MUUUMS!



Vi valde att stanna hemma i Stockholm på skärtorsdagen men min dotter ville åka upp så hon

åkte med sin mormor och morfar som åkte senare på kvällen.

Vi tog en rejäl och inte så planerad sovmorgon långfredag. Packade och åkte strax innan kl 12.

Framme i Hda fick vi lunch serverad hos svärföräldrarna. Det delades ut påskpresenter. HUR

gulliga är inte dom? Teddy fick 2 t-shirts en pysselbok och det traditionella påskägget med precis

lagom med godis. Afrodite fick påskpresent och födelsedagspresent i samma. Tyvärr så var Affie

kvar hos mormor och morfar hela påskhelgen medan vi bodde hos svärföräldrarna. Men hon

blev riktigt glad över sin present.



Vi fick lite av en chock för vi fick också present.. en soda stream. Jag har velat haft en jättelänge

så jag blev verkligen överlycklig. Tusen tusen tack kära Sten och Ingrid.

Efter att ha landat lite, fixat med packningen osv. Så tar vi oss till mina föräldrar men först

hämtar vi upp Gotland och Ludde. Hemma i Tviksta är det fullt ös medvetslös. Som det oftast

alltid är när min familj och släkt är inblandad. Vi är ju ganska många så att säga…

Min bor Pierre och hans respektive Elin stod för matlagningen bl.a. , en ny variant av

påskmiddagen kallades det. Grillad majs och kött, coleslaw baconlindad korv i fralla och sjukt

mycket mer att äta.. Gott var bara förnamnet.



Vi fick finbesök av bästa finaste gravida Andypad och hennes fina Onisen. Jag fick ge bort mitt

första påskägg till Pandaa <3 Även den söta Pandan som jag köpte innan. Sedan skickade jag

även med lite mamma kläder i hopp om att ska kunna använda nått av det iaf. Det var riktigt

roligt att få umgås alla dessa underbaringar!

Kolla in påskägget här.  

Vi, kusinen, Gotland och barnen skulle vidare till Ekologiska bonden efter den otraditionella

påskmiddagen. Kusinen ville åka tidigare dit än mig och Gotland, så hon kastade in våra ungar

i bilen och åkte ut för att slänga sig själv och ungarna i badtunnan. I tunnan satt redan Bonden

Jompe och Stefan.

De såg ut att ha det riktigt bra där i tunnan när vi kom. Gotland duka upp ett ost och kex bord

och barnen fick snacks. Där blev jag kvar till sent på natten. maken och lillfis åkte hem och la sig

sedan kom han och hämtade oss vinblöta Me kusinen och Jompe.

Om man räknar bort den sista fem-tio minuterna så var det en rolig och bra kväll. Med mycket

skratt skämt bus och flams. De sista minuterna handla det mest bara om saker som fick mig att

vrida sig i stolen och vilja åka därifrån… Gotland kan hon.. eller nått sånt..TO MUCH INFO!

Det var en seg Mela dagen därpå….. men jag mådde ovanligt bra ändock. Barnen fick

studsmattan monterad i tviksta av bästa mobror Pierre och det åts Pizza! Teddy får även tid att

umgås lite extra med Crille som kom och satt i solen en stund


nu kommer en bildkaskad för jag orkar inte skriva om allt efter allt krångel!! 






peace!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar