söndag 11 maj 2014

sjuttsingen

varför är jag så dålig på att uppdatera här?

Känns som jag inte riktigt hinner med. Fast ändå gör jag inte speciellt mycket. SUck!

vi har fixat några av sakerna till nya hallen. Har även handlat nya möbler till balkongen.



 Kan ni gissa vilka färger som balkongen fick?







Rosa och orange inte riktigt nått som jag trodde men när jag såg kuddarna kunde jag bara inte låta bli. just nu är vädret sämst så jag har ingen bra bild på hur det blev. Ligger liksom nedpackat fortfarande. Kommer bilder på det när solen tittar fram och värmen kommer igen och man kan börja vara därute utan att frysa ihjäl.


När jag kom till jobbet (för ett tag sedan) så kryllade stället av poliser och utanför likaså. Dock pga olika orsaker. Polishuset som ligger mittemot jobbet hade nämligen en filminspelning på G. 100 Code. Det var västar uniformer och skyltar och kameror överallt. lite häftigt.




 översikt från mitt våningsplan på jobbet!

anledningen till att arbetsplatsen kryllade av polisuniformer var pga ett pågående mål (rättegång) där det räknades med att det skulle bli stökigt. och det var det med. Illa att alla ska vara så elaka på varandra hela tiden. :/ men rätt häftigt att få uppleva.

Har äntligen hittat en klänning som jag ska ha på galafesten nu den 23:e ÄNTLIGEN! tog bara 2 klänningar från Nelly som båda var under ALL kritik och en från bonprix som var som pricken över i:et. bild på det kommer sen. Promise ;)

I fredags var jag ledig för förskolan var stängd och då tog jag och Teddy bussen till slussen och tunnelbanan till Kristineberg för att hälsa på mormor. Blev ett litet äventyr.







vi mötte sedan upp en välspacklad storasyster *GAAAAH* på Nacka Forum. Där kollade vi galet många affärer och sedan fick dom äta frozen yogurt och jag fick mig en nybryggd kopp kaffe.





Sedan hamna vi på rad i soffan allesammans och bara va, En bra fredagskväll. :) kollade på film gjorde vi med. Robocop. hmm ja eller nja... eller helt ok men för mycket av allt på nått vis. Svennen var bra :P haha.

Som sagt vi var till Ikea igår och fixade barnvakt hos barnens faster. TUSEN tack för det! Som vanligt så tog spontaniteten över och vi blev kvar istället för att bara hem hämta barnen. Vi blev bjudna på underbart god fiskgryta vin glass och kollade på eurovision. Jag och makens syster skulle ta en promenad efter maten på ca en 30 min och den blev lite under en timme. vi gick till sundbyberg och tilbaka haha. Men det finns faktiskt inte mycket som slår en stund med henne. VI KAN PRATA!!







 obligatoriska selfien. Vist är vi fina? LOL!


Glassen Häagen-dazs salted caramel och färska hallon var det PERFEKTA avslutet på den promenaden HAHA. så typiskt oss. Men såå gott det var... 
Det blev en sen kväll. Men det är det värt när det gäller att umgås med familjen på det sättet :P Sorry för bilden Nea men jag var tvungen ;) 
Vinsten av den skäggiga damen den tittade vi på hemma.
 Sanna gjorde ett superbra jobb och jag är stolt över henne och att hon representerade oss som land! 

En sak är vädligt säker. JAG SAKNAR mia tjejer i Dalom.
 Jag saknar att inte få se hur tjockis min finaste själsfrände håller på att bli och att inte kunna vara där och krama om alla kilon som hon hatar och vi älskar!! att inte få känna chalupa-batmans sparkar och säga till honom att vara snäll mot mamma på nätterna. Saknar att inte vara där.
Saknar gotland med och hennes kaffe och snack på en vanlig eftermiddag.
Kussen saknas med. Men henne terrar jag på snapchat med jämna mellanrum och hon likaså mig.
gillade den där - en låt om dagen tills dom slutade att komma...... Vafaaan är mina låtar HILDA??? 


over and out! M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar