söndag 25 maj 2014

Oscars gala & big surprise!

Personalfest på fredagen Tema oscarsgala.  Uppklädd till tänderna.
När vi stängt växeln var det dags att göra sig iordning.  Det var varmt som sjutton.  Håret lockades lite och sattes upp o en slarvig "knut" och bekläddes med lite pärlor. (Återkommande tema för mig tror jag minsann)
Sedan skulle sminket på. Och sist men inte minst klänningen. 
Ett glas rose' intogs och sedan var det en massa fotograferingar.
Dags för minglet. Ett (läs snarare tre) glas champagne och obligatorisk fotografering bredvid en stor oscars statyett. 
Sedan var det dags för sittning. Förrätten var framdukad och vi satt samlade alla som jobbar i växeln. Skönt det.
På natten tog jag mig hem och hittade två dalkullor i min soffa. Ena sovandes den andra försökte gömma sig bakom världens minsta kudde. :) snacka om surprise.  finaste kusin Hilda och Gotland!
Älskade underbara vänner.
Lördagen tillbringades på balkongen och för tjejernas del på golvet. Mina barn vet hur man sysselsätter tjejerna...
Sedan följde jag med dem till T-centralen och såg till att de hamna på rätt tåg. Stackarna måste ha varit helt vilse innan *haha*
Dotra har fest utomhus och jag tror att hon hade kul. Jag var ganska så bannlyst från området såvida jag inte kom med pizza.
Vi andra i familjen tog en liten rundtur och hamnade på texas burger.
Söndag mors dag.
Jag scrappa en del blev bjuden på prinsesstårta och hade det bra.
XoXo Mela











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar