torsdag 24 juli 2014

Kära vän.

1994 började jag i sjuan. I en nästan helt ny klass. Min bästa vän sedan innan började året innan. Vi gled isär och skaffade oss flera och andra vänner. Så som livet blir ibland. 

Då träffade jag Thea och Lena. Vi blev nästan oskiljaktiga.  Pojkvänner kom och gick. Men jag och Thea fortsatte att träffas så gott det gick. Vi var ett tjejgäng med lite olika grupper i sig.. skulle man kunna säga.
 Åren gick och jag flyttade till sthlm. När jag blev gravid med min dotter hade hon gått färdigt frisörutbildningen och bodde och jobbade i långshyttan.
Vi tog upp kontakten igen genom att hon fixade mitt hår. Men vi träffades sparsamt.
 2 år senare flyttade jag tillbaka till Hedemora och hon hade flyttat till säter och fått sina tvillingstjejer.
Vi började att träffas igen och det var nästan som om vi aldrig varit isär. Hon är en sån där vän som alltid finns där även om vi inte alltid träffas samma för mig.
  2007 gifte hon sig och jag fanns där. Som värdinna och toastmadame.
Vi kunde umgås en hel dag och ändå sedan sitta och prata i timmar på telefon på kvällen. våra makar tyckte nog det var mindre kul ;)  
Vi har gjort mycket skit och skoj tillsammans. Från början till nu...  

Jag kom in i trance världen och fick med henne på ett hörn. Vi åkte på trancekryssningar.
Jag träffade även Andypad i denna veva och vi tre blev de tre musketörerna.

Thea och jag förlorade en vän i denna sväng. Tragisk död. *Puss på dig uppe bland molnen Annie.*
Gjorde oss lite starkare i varandra och hur värdefullt livet är.
Min man och jag umgicks mycket med Thea och hennes make F. Även Andypad och Onisen kom med i det sällskapet. vi Grilla,spela sällskapsspel, firade födelsedagar, Högtider eller bara för att..

Andypad är min närmaste vän och själsfrände och den vänskap vi har är oslagbar, men jag har även det med Thea vi har vararndra oavsett om vi träffas eller ej det är olika vänskaper helt enkelt..
Thea skilde sig och träffade ny. Jag fick barn och gifte mig. Så som livet blir ibland. 
Men jag var med när hon gifte sig igen med sin Thomas, då med ytterligare en återfunnen vän Anna (en annan historia). Detta var förra året. 
Sedan flyttade jag tillbaka till sthlm och hon blev gravid. En pojk som heter Dexter som föddes på min makes födelsedag 9 juni i år.
Thea och Dexter kommer och hälsar på mig nu. I vårt "nya" hem. Det ska bli helt underbart att få träffa henne igen. Det kommer nog bli en nostalgiträff utan dess like. :)
Så sitter jag och funderar på livets hela gång och alla vänner som kom och går och finns kvar på sina egna vis. Jag känner mig lyckligt lottad för att fått träffa alla dessa vänner och bekanta som alla tagit sin plats i mitt hjärta. Oavsett vart de befinner sig i livet nu.






Sen tänker jag på alla år. Det var 20 år sedan jag träffade Thea. 20 År!!
VART F*N TAR TIDEN VÄGEN?? :D
XoXo Mela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar