torsdag 17 juli 2014

Tankar!

Sitter och funderar en massa på vårt boende just nu. vi har lite av en deadline att fixa saker och ting på nu. Så det måste planeras och omplaneras och med tur även skrida planering till verklighet.

En sak som fått mig att tänka till ordentligt är tv:n i sovrummet. Jag minns så väl förra lghtn då bytte vi sovrum ca 4 ggr och i ett av rummen kunde vi ha tv i de andra gick det inte. Jag minns befrielsen jag kände av att inte ha tv och att jag tyckte att jag sov bättre var mer utvilad. Men jag minns även när vi bytte och hur skönt det var att att KUNNA titta på tv liggandes nedbäddad och hur lätt jag somnade med den som sällskap osv. Just nu sitter och har en konflikt med mig själv ang just dessa två känslor. Jag vill ha ett mysigt enkelt och vitt lantligt sovrum. men den ska även ha förvaring som saknas i resten av lghtn. och det är där som tv:n  nu spelar in.. ska jag räkna in den i förvaringen eller som en del av inredningen?? Behövs den? och jag blir frustrerad när jag märker hur mycket plats den kommer att ta..... eller rättare sagt som jag upptäckt att den gör nu redan. Den står så förbannat mycket i vägen... men att ställa den på sidan istället för i mitten som den står nu så kommer det reta mig mer i slutändan......

Tillbaka till ritbordet tänk om. Tänk nytt!
I-lands problem I know!!

XoXo Mela

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar