tisdag 8 juli 2014

Transformers age of extinction 3D


Mat på texas burger & deli och sedan en vanilj latte och en tugga mud pie (maken tog resten) på expresso house.  En ganska så lång pratstund med maken utan att behöva avbryta det man pratar om. När hände det sist?  Lite mer än proppmätt beställer vi dessutom popcorn. Gaah.





Ja vad ska man säga?  Hade riktigt låga förväntningar och klev ut ur biografen med en känsla av belåtenhet. Inte alls lika bra som de innan men robotarna är bra mycket snyggare och råare än tidigare. Men en del även ganska töntiga.
 De är lite mer överlägsna och mycket roligare men också lite väl överdrivna till och från.

 Jag gillar idén om hur dinobotsen kommer in i bilden men där går åsikten isär med maken han vill att det ska vara som i den tecknade versionen. :)

Vi kollade i 3D. Det var en cool upplevelse. Lite svårt att få fokus när det snabbt fladdrar förbi än transformerande autobot. Kan meddela att de glasögon jag hade i Dalarna kan kasta sig i väggen i jämförelse med dessa. Man köper helt enkelt egna glajjer som är som vilka solglajjer som helst. Lätta.  Och man tar med sig dom hem.  

De i Dalarna är tunga och otympliga och kollar man åt sidan ser man nada. Eller det var så förut när jag kollade på 3D film iaf.  Så det var positivt.

När vi kom hem till barnvakterna höll jag på att dö snäll-söt-döden. För det första så hade svägerskan vikt min tvätt och hängt upp den nytvättade.  
De hade även låtit barnen gå lös på dem. Bror hade hela huvudet fullt i flätor och svägerskan hade nylackade blåa naglar i alla dess olika mönster......
Tydligen är mina barn exemplariska när dom är med bror och svägerska.  För det hade tydligen varit enkelt att lägga lillfisen och inget krångel med Affie.  :)

Jag och maken skämtade och sa att nu kommer dom nog inte vara barnvakt på ett tag igen.  Lät lite FÖR bra. ;)

Det var underbart att få gå på Date night. Roligt att få se maken så taggad som han var och att faktiskt samtala lite granna. 

Även underbart att sommaren är här.  :)


XoXo Mela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar