tisdag 29 juli 2014

Underbara helg.


Avslutar fredagens arbete och åker till T-centralen för att vänta in en tågfarande Tea! Självklart var det försenat och utan AC så jag gick till starbucks och köpte två st Frappe. Varför kan dom ALDRIG stava mitt namn Rätt? jaja- det behövdes iaf. Lilla D hade sovit heeela vägen snällaste pojken ever!
Vi åkte direkt hem och senare på kvällen kom även kusinen (för första ggn) vi bjöd på grillat. Mums och Även fredgasdrinken serverades som tradition numera, denna gång blev det Blåbärssobet och fruktigt mousserande alkoholfritt vin. Denna var supergod och helt klart den bästa jag druckit än så länge. Tummen upp för den.



Vi satt på Balkongen och myste hela kvällen. :) Gullungen sov på mig mest hela tiden ;)


 Eftersom det är värmebölja 2.0 så blir inte direkt många knop gjorda. Lite svårt med så liten att göra nått i den värmen. Så vi tog bilen till värmdö maknad och gick till Brisak. Måste ju visa "Värmdös ullared" ;)

På eftermiddagen  tog vi även  en mycket varm promenad runt långsjön. Den avslutades med en isglass och sedan tacos när vi kom hem :) lillfis var mer än fascinerad av det lilla knytet hihi. Stolt som få när han fick hålla i och vara nära. Jag var mest bara på helspänn.. Stora tyckte det var mysigt med.
lillfis tand blev bara lösare och lösare....












På söndagen slog ett oväder till. Det åska och blixtra som om det var ett tarnceparty upp i himlen.
Hardstyle all the way. Självfallet så hade vi ALLA fönster öppna och var helt oförberedd på att det skulle FORSA IN vatten i lghtn. Helt galet väder. Nödvändigt för moder natur med vattnet men....



Lilla D ville bara ha mat och närhet så jag gjorde iordning en trådback med ett täcke så det kändes som om han låg trångt och då var han Huuur nöjd som helst sov som en stock faktiskt! :D
just ja Söndag morgon.. Tea drog ur tanden på Teddy, den var vriden ett halvt varv och stod rakt ut. Tandlösfis.


Vi packade sedan bilen och skulle bege oss mot Dalarna.
Det är nu jag börjar misstänka att nått är emot mig denna dag.
De högre krafterna testade mitt tålamod.

Ha nu först vattenfallet in i lghtn i åtanke det var del 1.
När vi tankat bilen inser vi att mobilladdaren inte blivit tillbakalagd efter rekonden.. 2
när jag satt igång gpsen och börjat åka ut på 222 så inser jag snabbt att tunneln är STÄNGD! och jag måste åka IGENOM Slussen.....3
Gpsen börjar i detta läge fucka ur och säger åt mig att göra en u sväng *suck* 4
väl ute på motorvägen börjar lillfis klaga på toalettbesök.
efter ca 2 km kan vi vika av i stäket på mcd och ta lillfis på toa..5
När vi väl är där bestämmer jag att vi kan ta frappe och glass i driven, kör in i driven fäller ner vindrutan och får in en humla *panik* 5
När den väl är ute ur bilen med hjälp av både snuttefiltar och parkeringsskivor så lägger jag ur kontokortet på mobilen (plånboken) och kör fram till kassan... kortet borta.......och det syns och känns inte när jag söker efter det heller.... nu börjar jag bli arg.... viftar med armarna mot skyn och frågar vaaa f*n dom vill mig egentligen. har ett till kort så det var inte hela världen just då..6
I detta nu sitter Tea och skrattar lite åt mig...   
Lassar in frappar och glass i baksätet till Tea. Svär nån liten harang om att det får vara nog... parkerar på sidan fiskar upp det försvunna kortet som magiskt kom tillbaka...
kör ut på motorvägen igen. tar min frappe och sätter i halsen... spiller ner mitt linne... och nu asgarvar Tea i baksätet. när jag börjat andas igen så gör även jag det...
allltså? på riktigt? 7 saker på RAD?
SANSLÖST!
Resten av resan var det en ooootålig och tjatande unge är vi framme snart? Lovar det var som ett skämt. en riktigt dålig komedirulle... han som ALDRIG brukar vara så...

vi kom fram välbehållna... say no moore... 

väl framme så fick han kela med kattungar i Säter och sedan hälsa på Andy och Onis i v-hyttan och sedan mysa med Gotland och dessutom spela "hockey" innan läggdags. han nöjd jag nöjd...

Tanden las i ett glas till Tandfén.


Semester påbörjad. over and out!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar