tisdag 22 juli 2014

What we did!

Ja denna helg sa bara swoooch. Så var den förbi.
Fredagsdrinken gjordes på melon och lite jordgubbar denna gång. Affie hade en tjejkompis som sov över fredag till lördag.  
Vi hälsade på barkarby och där slevade vi oss lite kebab av olika slag. Medan vi satt där kom värsta regnskuren. Det resulterade i en väldigt dränkt mamma som fick springa till bilen och inse att paraplyerna ej blivit  tillbakalagda sedan rekonden *suck* besökte sedan toys R us där lillfisen som sålt sin bilbana får köpa nya leksaker.  Och den stora får som plåster på såren coola muggar.. vi åker sedan till ikea och fikar kollar på nån häftig förvaringslösning till tonåringens rum och sedan avslutade vi med glass och kaffe. Självfallet köpte vi lite saker som är av nytta till hemmet...










Kvällen avslutades med en sen middag på balkongen. Mysigt värre.



Söndagen kommer med ett litet tips.

Men först dagen startade med att lassa bilen full med skräp och åka till återvinningstationen i Östervik.


Vi tog en liten sväng i duvnäs och tittade på alla underbara hus som finns där vid vattnet.
 Stannade även till i ektorp centrum och åt lite glass. Gassande varmt ute. Man skulle kunna säga att vi utforskade vårt bostadsområde lite grann *på tiden va?*
  Så kommer vi till tipset då...

För andra söndagen i rad ger vi oss iväg för att äta nånstans där vi inte varit och fick i vår tur ett tips om en restaurang i rågsved. Vilket nästan var på vägen hem efter lämning av dotra.
vi åkte dit och tro mig det var gott så har du vägarna förbi rågsved åk dit och ät. Det är en hamburgerbar men har även annat på menyn. jag tog en klassisk blt. teddy fick en barnvänlig hamburgare.
SOM HAN ÅT UPP!!den ni..
Babas - burgers and bites.



Tror vi ska försöka att satsa på det där med att hitta nya matställen varje söndag, som det finns tillfälle att göra det på. uppskattades av oss stora iaf! :)

Nu har maken semester och jag jobbar och nästa vecka är det tvärt om..Men då befinner jag mig i Dalarna.
 Denna fredag kommer även en kär vän ner till mig.. Det längtar jag efter. Mer om det sen...

XoXo Mela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar