tisdag 12 augusti 2014

Det ska vara Bondefest!!

Måndag träffar på grannen utanför när vi håller på att cykeltränar lillfis. Resultatet blir att vi stämmer träff och middag tillsammans dagen efter. Bror och Frida kom för att de skulle minsan skriva ut sina biljetter. De ska utomlands och ha det bra..
Till helgen är det fest och till det måste vi ju göra en favorit i repris..
Är det bondefest så är det..resten av veckan gick åt att försöka fixa vad sjuttsingen man skulle ha på sig... Sagt och gjort så blev jag provdockan...




Slår ju inte overallerna från förra året men det funkar säkert!

Hämtade upp dotra på fredagen och åkte direkt mot Dalarna.



Väl i Dalarna så var det dags att handla lite och tokfian Gotland följer med mig in till stan klädd i sin pyjamas... Det är tur mina vänner bjuder på sig själva.. och det är tur att jag verkligen inte bryr mig vad folk tänker och tycker om mig och mina vänner!!



 Sorry Gotland jag kunde inte motså... Moahahahaha.

Bonden var tvungen att jobba och han ville inte jobba själv så han fick lite sällis med sig.. 

LÖRDAG!
PARTY PARTY.
Förberedelser gjordes och barn hämtades och partys satt igång.





Den där bålen.... var farlig...
Jag fick vara med på 5 kampen fastän jag hade sagt att jag inte skulle vara det. Var även skjuts ner till 5 kampen för en vän som bakar en bebis som inte vill komma ut så jag fick börja med den bra sent på eftermiddagen. Tur var väl det ;S HAHA!

Det var en trevlig fest. tog lite tid för folk att komma igång men när vi väl gjorde det var det brakfest i vanlig ordning. Avslutades med logdans.
Bonden och jag buggade och denna gång fick jag inte ryggskott *haha* Dessutom måste jag berömma honom han var jätteduktig. Jag gjorde några missar genom att låta berusningsdrycken ta över och låta mig själv föra lite men så länge han förde så gick det ganska bra! DUTTIG PONKE!
 En sjukt rolig kväll med många fina människor!
kärlek till er alla..



Dagen efter eller för att rätta det där.. några timmar senare så var man ju rätt tiltad. Det blev att dricka vatten och sova.. och senare även försöka få sig mat. Jag var en av de som mådde snäppet bättre och jag var sjukt trött.. inte många knop där.. Lillfis fick prova på att åka lite cross.. gick väl sådär..
 När vi ganska sent på kvällen åkte hemmåt stannade vi till i Enköping i vanlig ordning. När jag kom tillbaka från damrummet så stod lillfis och pratade med an av 2 poliser. Denna polis måste vara en av de gulligaste jag träffat han svarade på alla Teddys frågor visade och berättade om farligheterna i bältet. Sedan tog han fram sin mössa och frågade om han ville prova den.!! Gissa om det var ngn som blev lycklig.
sedan sa han till polisen, Jag blir stor ska jag bli polis och få en skjutare... LOL

Härligt när poliserna bjuder på sig själva.. Det gillar jag!

Annars så var det bara raka vägen till kudden när vi kom hem.. Inte för att det hjälpte speciellt mycket...

XoXo Mela

  




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar