onsdag 27 augusti 2014

Honey & the moon!

Man kan le och svara på automatik -javisst jag mår bra!! och ibland gör man det så bra och länge att man tror på sina egna lögner.

Och hel lögn är det väl inte heller för jag mår bra, men inte i det jag borde må bra i.
Jag ser det kanske som ett svaghetstecken att erkänna att allt inte är ok. Rädd för att det ska låta som om jag är en person som inte vågar stå ut och säga stopp. Men den största  rädslan är nog att erkänna att jag faktiskt blundat för mig själv. Hade en stolthet som helt enkelt inte ville rubbas. För rätt ska vara rätt.

Jag ersatte lycka med likgiltighet, Nöjde mig, men nu orkar jag inte mer. Jag upptäckte att det ska inte vara såhär. Jag lyckades trycka tillbaka det som egentligen pågått inom mig men då och då kom det till bristningsgränsen. Så det här är inget som egentligen är nytt, jag har känt det såhär ett tag, några år. Jag har exploderat ett par ggr lättat på trycket och gett utrymme i mig själv att kunna fortsätta fylla på. Men inte mer. På nått sätt tror jag att vi trodde att denna flytt mirakulöst skulle lösa problemet. Jag lyckades nog lura mig själv ganska bra. Jag inser att det är mitt fel som inte tagit tag i det i tid, som inte försökt se problemet och lösa det från början. Jag har nog ropat på hjälp ett par ggr sökt mig till andra för att prata. 

Det finns så mycket mer information hur jag kom till den här insikten och för lite utrymme i en text, Så jag tänker inte och behöver inte försöka förklara det. Det är som det är. Jag har insett hur mycket jag vill göra och hur jag vill känna mig. Jag har tagit beslut om att inte längre försöka ändra vem jag är. Att faktsikt ta tg i det saker som jag vill göra och se till att göra dem.

Det finns inget ont att säga om min vän sedan 9 år tillbaka. Snarare vill jag säga att jag är så hemskt ledsen för all smärta som jag utsätter dig för nu. Jag önskar att jag kunde lindra på något vis.

En person i min närhet som jag öppnat mig mycket inför den sista tiden sa en sak till mig, jag kan inte citera det rakt av för jag kommer inte ihåg det exakt. men nått i den här stilen. Du håller på att bygga upp en helt ny värld av äventyr. Du har otroliga äventyr som väntar på dig! och vet ni hon har rätt! Jag håller på att bygga en helt ny värld för mig själv. Jag vet vad jag vill och jag kommer att göra det. och denna gång ska inget stoppa mig.

Jag tänker njuta av livet. För det är alldeles för kort. Jag tänker leva mina drömmar. våga chansa mer,
min lista håller på att växa. Ja jag har en lista med saker som jag vill göra. Den är inte stor än. Men den finns. Det är det viktigaste. och ja jag är egoistisk på många sätt och plan. Men vem tar hand om mig om jag inte gör det själv?
Livet tar konstiga vändningar ibland, men den här vägen är inte konstig för mig. Den känns naturlig och jag är stark i mitt beslut. Jag önskar att fler kunde se det så. Ärligt talat önskar jag att man kunde sluta döma och försöka förstå istället. Men jag förväntar mig inte att det kommer vara så.

XoXo Mela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar