fredag 1 augusti 2014

Stor 2 och lillfis semestervecka del 1

Jag är lite efter i bloggandet. Jag ska försöka uppdatera så mycket jag kan...

Måndag:

Tandfén KOM!!! Med hela 10:- lycklig fis.
Min fina vän och lillfis har en speciell relation jag älskar deras kärlek :)











Vilken dag! Sol, värme, bad och solmys. Hela dagen lång.

på kvällen fick även Teddy själv styra lastbil och gräva med grävmaskin. Bästa bonden i helaste världen.
Jag hade en mycket nöjd pojke.
fast när det skulle läggas för natten och mamma spelar hockey med lillfis och gör 2 mål utan att han rört en endaste pinne blev han skitsur och skulle minsann inte sova hos mig för jag var dum..
skrattar så fort jag tänker på detta.

Tisdag:
Dagen startar med att vi solar lite vid frukostkaffet, får besök av kusinen som får nycklarna till sitt nya boende (skulle egentligen ske på torsdag) Sedan hämtar vi upp Gotlands pojk som varit utomlands och haft det FÖR bra ;) och åker sedan vidare för mera bad i v-hyttan.
Lite skillnad på lillfis när han hade en badkompis. De badade mest hela tiden :)
vi tittade till flytten lite efter badningen och sedan åkte "hem" och jag packade våra saker och gjrde oss redo för en natt i v-hyttan. Med bästa Andypad och Onisen.
Innan vi åkte ut dit kom de till oss och Onisen fick flyga. Huxflux satt det dessutom två pojkar i planet och skulle minsann flyga de med. Jag stod på marken och grät av ren lycka och en uns av vettskrämdhet..

Hemma v-hyttan var med mys som stod på schemat. god grillad mat och Teddy åt stark såså och påstod sig säga att det inte smakade ngt!! mhmmm !?!  sedan fick han kolla på teenage mutant ninja turtles både nya och gamla animerade versioner. Det blev tillslut det nya som slog igenom... kanske för att det är det han är van med.
Jag älskar mina vänner! :)









Onsdag:

Jag och maken firar fruktbröllop. Vilket betyder att vi varit gifta i 4 år. och tillsammans i 9 år och en dag :)
fick en fin kärlekshälsning av honom när jag vaknade. <3 

 Efter frukost packades det igen och vi begav oss till Gotland och Bonden igen.
Denna dag fick det bli solning på deras gård nya bonmoran behövde tvätta och fixa.. så.. En massa vatten både på och i kropp medan barnen lekte hejvilt. den där vattenbanan var en hit... När fis väl vågade åka dvs...

Sedan var vi bjudna på högrevs hamburgare i v-hyttan.



Vi åkte en bil dit.. stannade på Ica.
killarna ville följa med bonden in och gotland och jag satt kvar i bilen..
Teddy var INTE glad när han kom tillbaka...
Tydligen hade en äldre man försökt att vara lustig i butiken och frågan om den söta flickan var till salu!
När han sedan fick höra att det var en pojke han hade han frågat och pojken möjligtvis hette ELSA!
Fattar inte dessa människor vad fan de gör mot barnen?
Måste man vara tjej för att kunna ha långt hår? Måste allt hela tiden könsklassas?
Kan man inte bara få vara som man själv vill? Min kille har alltid varit stolt över sitt lockiga blonda hår, min familj har inget annat än påmint honom hur snygg och häftig han är och nu sitter denna lilla pojke och gråter i bilen och vill klippa av sig håret för att en gubbjävel inte kan hålla käften.
 Hade jag varit där hade jag blivit galen!

FÖR DET FÖRSTA SÅ FRÅGAR MAN INTE BARN OM DE ÄR TILL SALU!! J*VLA ÄCKEL!!
För det andra så räddar man inte det man sagt genom att håna ÄNNUMERA!!!
Jag VÄGRAR att följa normen men kan nog klassas som vilken svenne som helst!. Jag fullkomligt hatar folk som inte kan ta saker som inte är utöver det "vanliga och normala" kan man inte få lov att vara som man själv vill??  utan att det ska ifrågasättas och göras till indelningar i fack och ord som onormalt. SKA DET VARA SÅ FÖRBANNAT SVÅRT ATT LÅTA ETT BARN FÅ VARA OCH SE UT SOM DET SJÄLV VILL? ELLER ACCEPTERA ATT VI FÖRÄLDRAR VALT DETTA??
Varför kan inte ni vuxna låta bli att uttrycka era åsikter inför barnen?
Det ni säger och gör påverkar inte bara mitt barn det påverkar även andra barns åsikter.
Det är såhär det här förbannade hamsterhjulet snurrar hela tiden!!! 
Jag vill lära mitt barn att stå utanför allt detta men det är svårt att försvara och låta de våga vara "lite inte som alla andra!" när jag vet hur elaka människor är.

Som om INTE DET VAR NOG så tappade jag mina nycklar på ica parkeringen (i samband med att jag satt in Teddy i bilen)  Så fick lova att åka in till stan lagomt när vi kom it till v-hyttan... suck!

Men kvällen i övrigt var mycket trevlig...
Hitintills har denna vecka varit mer än underbar! :)

over.. and out!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar