onsdag 8 oktober 2014

Dykhelg -Check!

Så efter krångel med att omboka tågbiljett som inte gick att göra genom vare sig mobil eller dator ringdes det till kundtjänsten på SJ och fick då snabb hjälp. Tur jag hade våran IT guru vid min sida under hela tiden. Hahaha. ;)

Efter en försening på lite över timme kom jag fram till jobbet igen och kunde genast ila iväg till tunnelbanan och vidare till T-Centralen, När jag kom fram till centralen så var halva delen nedsläckt! eller ja.. alltså det var strömavbrott haha. Det var en upplevelse vill jag lova! Butikerna hade tänt ljus istället.
 
Rätt mäktigt att gå igenom.  Sån där kuslig och behaglig känsla på samma gång!
Sjävklart var tåget försenat...  
 
 
 
Väl på tåget så var det bara att dyka rakt ner i teoriboken. I tidigare inlägg skrev jag ju att det gick sådär med pluggandet. Så det var bara att försöka suga i sig så mycket info som möjligt!
 
 
 
 
Somnade en liten stund och sedan pluggades det lite till. Duracell möte upp mig på tåget vi kastar väskorna i bilen och drar till dykcentret. Där ska det inhandlas/Testas mask snorkel fenor och handskar. Det som man behöver vid ett vanligt dyk i svenskt vatten.Det kontrolleras att det finns allt till morgondagens dyk.
 
Vilken LYX!!
Duracell hade varit och köpt en fredags kasse på Fisk i Hallen i Örebro.
Kan varmt rekomendera den för alla örebroare.
Gillar man fisk och skaldjur bör man anmäla sig till den.
Denna kasse erbjöd denna fredag till ära:
 
En kräftkokt amerikansk hummer Limeaioli
Lyxig skagenröra med hummer, räka och kräfta
Couscoussallad med räkor
Canapé med laxpaté och romsås
Stenugnsbaguette
Drottningpannacotta.
 
Till detta drack vi vin :D
 
 
 
 
Rätt spännande att äta hel hummer för första gången i mitt liv!
Men det var gott, det kommer att ätas flera ggr! :D
Det var en mycket speciell middag mycket gott och roligt.
Duracell får mig alltid att skratta.
Efter att ha ätit denna lyxmåltid och druckit galet gott vin.
Tyckte han minsann att det var dags att skriva teoriprov (förprov).
Jag sattes med ett testpapper och penna i handen. Jahapp?
Ja det var ju bara att bita i det sura äpplet och göra provet!
kände mig inte förberedd alls.
 
Gissa vad jag fick?
 
 
yup alla rätt! *ler från öra till öra*
 
Så eftersom jag hade alla rätt tyckte herr åber (antar jag) att det vore jättebra om jag gör hela provet när jag ändå håller på...?!
 
Gaaaaaah!!
En stund senare *kändes som en evighet* kan ha varit ca 40 min upp till en timme nånting!!
så var jag klar. Jag var så nervös att jag vanka runt överallt när rättningen skedde!!
 
Min kära vän och instruktör log ganska brett när jag skulle få min dom.
Jag hade klarat provet med bravur. 2 fel.... 2st fel.
Enligt Duracell så var det exeptionellt bra.
Jag tror att han inte riktigt talade sanning där, eller att han var opartisk för den delen,
 men jag tog åt mig! :D
Så jädrans roligt!
 
 
Då var det bara att gå och tvätta av mask inför morgondagens dyk!
Weehooo!!
 
 
Mitt alldeles egna kit med mask och snorkel. :D Wehoo!
 
Lördag!
Redig frulle sedan bar vi kosan mot dykcentret där det skulle packas. Dykväst och regulator, våtdräckt och luftflaskor. Även extra av allt utifall det skulle gå sönder något.
 


 
Packar bilen och åker till Gustavsvik bad. Sedan startar vi ca 11:00. Det ska bevisas att jag kan montera dykväst och flaska så jag får göra det ett par ggr sedan ska jag simma 200m och trampa vatten i 10 min och sedan montera väst och flaska återigen. Sedan börjar övningarna under vattnet. Men först det absolut värsta momentet. Att ta på sig våtdräkten. GALET!! Att dessutom göra det när man är blöt själv! SKJUT MIG!! men vi (jag) fick ett gott skratt iaf! :P 

 
 

Intensiv dag med intensiva övningar och lite problem hit och dit!
Jag var en mycket trött människa som landa på dykcentret stax innan 17:00 bar in de svintunga sakerna och la de på de rätta ställerna. Att man är trött efter dessa övningar är en underdrift!
Att bära in utrustningen efter alla övningar var ingen lätt sak.
Om jag inte blir vältränad efter detta blir jag det nog aldrig. Moahaha ;)
Men att fortsätta kämpa är det inga som helst problem med.
 
Kan säga att vi var två st trötta själar. Det beställdes mat, sedan började vi kolla på en film.
 Jag och Duracell har kommit varandra nära den sista tiden.
 Livet tar så konstiga vändningar ibland.
Det skapas nya relationer och vänskaper och man vet aldrig hur det börjar eller slutar. Jag är tacksam för min relation med Duracell, han har kommit att betyda mycket på sista tiden. Väldigt mycket.
Han har varit ett otroligt stöd i allt från början. en riktig vän. Men i allt har det även vuxit fram något mer. Ett intresse skulle man kunna säga. Vi har mycket åsikter gemensamt. Vi kan prata om allt.
Vi har hittat många gemensamma nämnare och dessutom dykningen.
Mitt mål är att bli medlem i ett dyksällskap här i stockholm och fortsätta dyka i svenskt vatten. Men drömmen är att resa utomlands och dyka bland korallrev och magiska fiskar ;)
Jag tror på en härlig framtid med många upplevelser. Är ganska så övertygad faktiskt! :D
 
Kvällen erbjöd ett besök på Pitchers och en kall cider! Med fina människor som jag tror och hoppas att jag kommer få träffa fler ggr :D
 
Söndag!
Upp tidigt. Med ångest attacker och skakad av nattens mardrömmar! Ja det låter illa och på sätt och vis var det säkert det med. Jag tog det inte så allvarligt dock. Låter värre än vad det var!
Men kroppen sa nog ifrån. nej rättning! Huvudet sa ifrån. Inbillade mig själv att jag inte kommer att klara saker. Övningar för att vara exakt.
Hursom bilen fullpackad åkte vi till Uskavi. Ett kalkbrott. Vi hade packat upp allt och monterat allt när vi insåg att vi *läs jag* inte hade packat mina handskar så det var bara att packa ihop allt igen och åka och hämta dem. En resa på ca 2 h. Onödigt? neee det menar du inte? Vi fick lunch på vägen iaf. Måste se något postivit med det hela. *skjut mig*
 
Det är otroligt vackert där i Uskavi.
 




 
 Efter en massa krångel med torrdräckten och ett huvud som inte ville sammabeta,
hade jag klarat av alla övningar i det första utomhusdyket. Det fick räcka där.
Duracell är väldigt duktig och jag otroligt tacksam för att han finns i mitt liv. Han är var ett otroligt stöd och helt suverän intruktör. Kände mig hela tiden trygg även när jag fega ur. Han puschade mig till gränser som han visste att jag klarade av och jag är glad att han hade tålamod med mig! :D
Måste säga att jag är ganska besviken på mig själv. Men utan Duracell hade jag inte kommit så långt som att ens ta del av den här drömmen så pass snart som jag gjort denna gång.
 Så jag vill tacka dig för allt du gjort och gör med och för mig! <3 TACK!
 

 

 
 
Det var intensivt så det var väl inte så konstigt att jag inte klarade allt kanske.
Ett dyk kvar. Sedan har jag mitt dykcert! Weeehoo!
 

 
 
Trött men glad att jag tagit tag i en del av mina drömmar.
 
Mina drömmar och mål.
Jag ska uppleva dem! Fler ska det bli. :D
 
 
 
 
Så det så!
 
XoXo Mela
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar