måndag 24 november 2014

Sjukdom, Flashdance och Mr.D

Jag fick hämta en sjuk lillfis på måndag morgon. Feber och ögoninflammation. Stackars liten.
Det blev en en massa mys nedbäddad i soffan och på kvällen vid nattning sjöng vi lite låter som godnattsaga. Mitt hjärta smälter att han fortfarande vill vara så gosig med sin mamma. vi passade även på att baka lite som vi brukar när vi är lite sjuka. Kladdkaka blev det!



 Syskonkärlek när den är som bäst! Jag hjärtar er två. Ni är det bästa som finns!







På onsdgaen kom dock magsjukan (vad jag tror att det var iaf) och det var allt annat än roligt eller mysigt! Uff vad jag led med lillfis, och led med mig själv med, i två dagar städade/vädrade jag lghtn. VILL INTE ha det blääää. Vi klarade oss som tur var!
vi beställde onlinepizza för första gången. Smidigt men det tar tid.


Jag och Teddy lade pussel och spelade memory! Han vann. behöver jag säga mer?


På Fredag eftermiddag fick vi dessutom besök. Mr.D kom till oss. :) Barnen är väldigt förtjusta i honom. Dom är glada och gosiga och dom berättar och visar öppet att dom tycker om honom.

 Tänk vad livet kan förändras fort egentligen. I knappt 2 månader har jag och Mr.D träffats nu och jag vet att det gått fort men jag föll pladask. Pang boom! Jag är sådär löjligt nykär och han gör mig fantastiskt lycklig. Vi kan prata om (istort sett) allt och han gör mig alltid på bättre humör. Jag kan visa mig ledsen och glad, han finns där. Tvingar mig till att prata om det som behövs talas ut om.
Jag är så tacksam för dig! Tacksam att du finns i mitt liv, glad att du betyder så mycket och att du är du! Min fina Duracell. Min energistråle.

Vi hade fredagsmys som vanligt. Affie hade en tjejkompis hemma och höll mest till i sitt egna rum.

Lördag skulle jag iväg på ett event. Nämligen musikalen Flashdance *what a feeling* ;) Teddy han fick vara hos bästisen Noah och de bakade lussekatter och han skulle även sova där. :D



Det var rätt spännande att åka med ett gäng man aldrig träffat förrut med undantag på en person... Musikalen var underbar! och lång. Tre timmar med en paus! I pausen hade vi förbeställt lite gott att dricka. Medan jag var där så åkte Mr.D på fotomässan och Affie var hemma.


När jag kom hem så var det hemlighetsmakeri på hög nivå. Dom två lagade mat och jag skulle minsann inte få  veta vad det var. :D
Vilken härlig känsla det var att komma hem och det luktade mat i hela lghtn och sedan få höra skratten och se dem. Lycklig är ordet! :D De spelade musik och var allmänt glada som alltid.
Maten sendå... oj oj oj. Ugnsrostade rotfrukter och champinjoner med smördegsinbakat kött.
De hade dessutom gjort efterätt.






Supergott. Affie snodde min mobil och spamma oss med att ta kort och filma. Myspys.
 Det märks att vi har ett "gott öga för varann"  Varning för en sötchock eller sliskchock, inte vet jag vad man vill kalla det. Blunda och stäng genast ner sidan om du inte vill se mer! ;)



 
 
 




Vi kollade på Femte elementet (våran favorit film har sett den typ 3 ggr tillsammans redan) med Affie som inte hade sett den. Det var på tiden. Så hon också börjar fatta alla repliker som vi oftast tar från filmen. hihi.

Söndag!
Vad händer om man tar två energiska personer och slår ihop dem eller låter dem vara tillsammans i samma  rum åtminstone?  Det vanligaste svaret borde vara att man har ett rum fullt med energi och att rastlösheten borde göra en "vanlig" människa redo för dårhuset.
Du vet där man får såna där tycka-om-sig-själv-så-mycket-att-jag-måste-krama-mig-själv-tröjor. Det skulle garanterat ske något atombomb liknande, meeeeeen icke!

Vi slår ut varandra som jag brukar säga! Kan vara "nyhetens behag" med som gör att vi är så avkopplande och lugna med varandra. Det har hänt nångång att jag börjat bli rastlös i hans sällskap men oftast inte. Men vi var nog ganska nära i söndags. Att bli sjukt rastlösa. När jag kopplade av var det nog lite spring i benen för Mr.D och vice versa :P
Teddy var med bästisen på Andys lekland och vi visste inte riktigt när han skulle komma tillbaka till oss.........
Jag försökte mig på ett tattigt försök att börja planera lite inför kommande scrapping. men nja...

Vi kom på en som jag tror skulle vara jätterolig,  men lite väl sent och när vi kom fram visade det sig att alla platser var fullbokade. Lite tråkigt. men då vet vi till nästa gång att det är nått som vi *1 ska göra *2 ska förboka! vad det var? det säger jag inte ;)
Istället tog vi oss till Sickla åt på Texas Longhorn och sedan bowlade vi lite.






Det var en ganska surmulen lillfis under spelet. Det där med att vinna och vara bäst/bättre är tydligen  viktigt. Jag försöker lära honom att det är att ha roligt som är viktigast men det går nog inte alltid in. Det blev bättre efter ett tag när vi alla förklarade samma sak. och när han insåg att jag var den som spelade sämst *asgarv* Har på riktigt aldrig spelat så dåligt (Det fanns en orsak, ganska dålig undanflykt dock). Men jag hade iaf roligt. Trots sveda och värk! LÄTT VÄRT DET!

Det blev en bra helg trots allt. På många sätt. :D

XoXo Mela







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar