onsdag 10 december 2014

Det nalkas lucia.


Denna vecka är det meningen att jag ska hinna städa och packa och förbereda. Än så länge har det gått sådär men å andra sidan så är vi mitt i veckan ännu.
 Tiden går så fort att jag inte riktigt hinner med. Tanken var att jag skulle städa på måndagen. Men jag var så fasligt trött att jag bestämde mig för att bara göra roliga och bekväma saker istället ;) hehe

Jag kom hem och lagade mat åt mig och Affie. Sedan gick vi och handlade lite och när vi kom hem slog vi in de första julklapparna. I år kommer det inte bli många klappar. Min ekonomi kommer inte klara av det. Har ni tips på prisvärdiga saker till barn så hojta till ;)  jag fick härligt sällskap av en fin tomtenissa som hjälpte mig.



Efter det borde jag ha dansat med dammsugaren men jag valde att lägga mig i min obäddade  säng/soffa och kolla på en riktigt klyschig julfilm från 2007. Ja du hör ju hur det låter. Skönt att vila lite när man är trött. Och jag tvättade iaf under tiden :P

Just nu längtar jag efter att få någon slags ordning på hemmet i den mån som det skulle kunna gå med tanke på att det är brist på möbler! Jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag ska göra med den tomma delen i vardagsrummet (som varit självutnämnd matsalsdel) men det lutar mot en arbets-pysselplats.

Igår hade jag en liten mysfika med Leo och sedan lagade jag mat till mig och exmaken. Vi skulle planera ihop oss med lämning och hämtning samt vilkens vecka som är vems. Väldans förrvirrande har det varit! Men nuså tror jag att vi kom fram till en lösning som helt enkelt får lov att fungera. Kvällen flöt på bra och det var  trevligt att kunna umgås lite. Barnen däremot dom kunde minsan inte hålla sams. *suck*

Imorgon ska jag och min mamma försöka få tag i en vinteroverall till Lillfis och åker till Barkarby för att söka en. ;) Bara för att jag skriver här så kommer jag inte hitta nån nu.. *slår aldrig fel liksom* jag ska dessutom få min dotter att åka in till mitt jobb själv, *gillar inte att åka tunnelbanan själv* Men jag VET att hon klarar det galant! *vägrar tro annat*

Snart smäller det.
På fredag åker jag på Luciakryssningen med Monday Bar! Trance för hela slanten och jag längtar så det gör ont i benmärgen.



Gör iofs lika ont att jag missar Lillfis första Lucia på denna förskola. :( Men jag är värd detta och jag behöver det verkligen. Åka iväg vara mig själv för en stund. Få lite distans till karusellen som jag befinner mig i!
Missuppfatta inget nu jag älskar denna karusell, Allt som händer och som skett. Jag är glad och lycklig, jag mår bra och trots små motgångar och dåligt med pengar så är det värt det alla dagar i veckan. Allra helst när jag kan unna mig en sån här resa, oki jag betalade denna resa innan "katastrofen" slog till annars hade det inte funnits en chans för att kunna åka på detta! Men det gör mig bara mer tacksam att jag faktiskt kan! :D

Ska bli så roligt! Men ikväll ska jag verkligen försöka ta tag i städningen och packa inför kryssningen! :D wish me luck wehooo.

XoXo Mela






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar