måndag 29 december 2014

Det var en God jul!

Dan före doppare dan.
Jag är lite skeptiskt till att spela bingolotto och hela den fadderuttan biten. Men jag sitter gäna bredvid och smuttar på ett gott vin och lite ost & Kex. myser med mina näar och kära. Vilket var precis vad jag gjorde! *ler*



 
 
Julafton!
Vakande upp och nästan alla samlades för att inta den så kallade traditionella grötfrukosten. Saknades gjordes lillfisen och Bror A samt svägerskan Frida som tyckte att det var bättre att befinna sig solandes i ett varmt land *iiinteee alls avis faktiskt! INTE ALLS!!!!*
 
Jag och min far tog oss till affären för att handla lite saker som tydligen var LIVSVIKTIGA såsom julknäcke. Sedan åkte vi och hämtade upp lillfisen. *lycka* Han var dessutom så fin i sin vita skjorta och röda slips. ;) Gullplutt!
Vi andra gjorde oss i ordning och sedan var det samma vanliga. Man väntar liksom och umgås och väntar lite till. I mitt fall så betydde även detta att börja förbereda julmaten.
 
 Men jag var inte ensam, det är jag tacksam över. Får mig att inse att jag verkligen har haft tur som träffat en sån fin och hjälpsam person. Tror att min mamma tyckte samma sak :) Helt underbart!
 





 
Julklappar! Barnens jul heter det ju. stämmer nog för de flesta hade tagit fasta på det detta år! ;)
Dom fick vad dom hade önskat sig och nån grej till ;)
Man så var det duracell.
Han fick mig att tappa andan. Hur? När? .......... kan man vara så uppmärksam på småsaker? Jag är lite imponerad och rörd, lite av alla känslor i en stor gryta så kan man nog kunna förklara det hela...
 
Tack finaste. För det du gör för mig och mina barn. Nu menar jag självfallet vad du gör i handlingar inte (bara) vad du gett i materialla ting! Vi kan inget annat än att vara glad att just du kommit till oss och det med stormsteg och bravader och med kärlek!
 
sen var det de där me kalle anka och hans vänner. Kvällen avslutades ganska sent efter att släkt varit där och ätit med oss och det var någon som hanterade diskmaskinen som en gud *haha*
En trevlig och ganska lugn kväll. :D
 
XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar