tisdag 9 december 2014

Julfest och helgäventyr!

Det taggades julfest mest hela dagen. Jag blev dock inte långvarig, hade ju barnvakt och barnen skulle hem igen. Men det var trevligt, många arbetskollegor och god julmat! Fint event roligt uppträdande med Pelle Tornell på scenen och underbart att få umgås med kollegorna.
Hemma i nästan kristlig tid men lade mig galet för sent! Blev även bombarderad av en viss Mr.D som tyckte att det var en bra idé att spela in sig själv när han (ja han tror att han kan) sjunger .
#No comments.

 
 
 







 
Lördag morgon, alldeles för tidigt med tanke på när jag kom i säng, sätter vi oss i bilen barnen har fortfarande pyjamasen på sig och jag börjar köra mot Örebro. Vi är framme till strax efter 10 tiden. et var en sliten Mr.D som öppnade dörren *asg* även han hade varit på "julfest"*läs julgala* kvällen innan. Tror att det blev ganska så blöt kväll för honom. Barnen kasta sig på honom stackarn, sedan fick han inte vara ifred nå mer på den helgen! Det blev lite soffmys och genomgång av julkalendern då Mr.D också ville se den och börjat titta på avsnitten. Barnen tittade glatt med honom trots att dom sett alla. Även dagens. :D
 
 
 
En av orsakerna till att vi åkte till Örebro var för att barnen skulle få träffa sin katt Zero som Mr.D numera har som sambo. Den stackars katten fick inte vara ensam så mycket den heller. Men han var busig och pratsam så det måste ju vara ett gott tecken. Dock såg Duracell senare att han inte ätit lika mycket som han brukar. Inte bra!
Vi åt lunch och sedan packade vi om och åkte till Gustavsvik bad.
 
 
Det tog tid innan rädslan släppte för lillfisen, han har alltid varit lite försiktig när det gäller vatten. Vilket är bra. Men det kan även hämma lite. Vi var kvar till stängning! Kom dit vid ett tiden. Men jag tror att alla hade roligt! :D Jag hade nog önskat en till rutschkana en lite bredare och mer barnvänlig. en sån som Teddy tjatar efter sedan metropolen. :D Dom öppnar nya åkattraktioner till nästa år så vi får åka dit igen då och kolla in om det kommit nått passande.
 
Det lagades mat och sedan skulle vi kolla på 3D film. Tyvärr fungerade inte den filmen jag ville se , vilken skräll. *Teknikens under*  Så istället blev det en film som jag sett ca hundrafemtioelva gånger jag var inte så intresserad längre. Så istället blev det att bädda sängen till barnen. Passade på att mysa lite med Mr.D  men jag blev "bortknuffad" så då la jag mig och läste lite istället. Det blev en ganska tidig kväll. Trötta efter en intensiv dag.  
 
 
Söndag: Efter frukost julpyntades det genom att alla Mr.D julsaker skulle fram och granen skulle kläs. Alla fick vara delaktiga. Nästan så min autistiska sida skrek lite när Mr.D lät barnen klä gran och andra saker som de själva ville. *måste lära mig att släppa kontrollen*  Sedan skulle det bakas pepparkakor. Men det blev ganska så fint. (jag var dit och ändrade lite här och där både i gran och på hyllor) *oops*
 







 
 Vi kastade i oss lite lunch och sedan åkte vi till Tekniska kvarnen.
 Det tror jag vi alla tyckte var jätteroligt för även där tappade vi bort tiden. Vi lärde oss en massa saker. Bland annat om kretsloppet och naturen samt andra miljövänliga saker att tänka på. Fick göra en massa experiment. Som lyssna och bygga osv. Dit lär vi ju nästan åka fler ggr för vi hann inte med allt. hehe
Vi åkte sedan hem till Mr.D för att äta mat igen...Det känns på riktigt som om vi inte gjort annat än äta mat dessa två dagar! :D haha Tiden rann iväg och det blev snabbt dags att röra sig hemåt, vi hade lite fler saker som vi skulle göra men det hanns inte med denna gång vilket var lite trist.
 
 
 
Det var tungt att lämna Mr.D och Zero, både för mig och barnen. Vi blev dessutom ganska sena hem. Mörkt och kallt och dessutom regnade det hela vägen hem och barnen somnade nästan direkt!
 
Allt som allt, var det en bra helg. Jag hade gärna ändrat om lite saker men jag är nöjd och glad över det som varit. Hellre detta än inget alls. Nu kommer det att ta lång tid innan vi träffas igen.
 
XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar