torsdag 4 december 2014

Julgrans j*vel!

Är huvudet dumt så får man tydligen lida,

Förra året såg det väldigt annorlunda ut. Jag ville ha en levande gran! Jag ville ha julstämning, jag ville juldekorera hela mitt hem. I år är det raka motsattsen. Du vet Grinchen....



Jag vill INTE ha en gran och jag vill inte dekorera hela min lght med en massa julsaker. Jag vill ha lite men enkel deko och så lite jobb som möjligt! Varför? jag kommer ju inte ens befinna mig hemma under julen. Jag har dessutom så mycket annat att tänka på just nu.

Men så hade jag tydligen sagt förra året till min fina vän (notera att jag VILLE ha en gran då) att om min vän tar sitt körkort så skulle jag ha en levande gran hemma. Hon kunde få leverera den själv. Detta påminde hon mig om nu. Jag har liiiite panik! Bra liiiite..
Alltså jag älskar granar och allra helst inne under juletid. Doften och känslan är helt underbar. Jag vill inte vara utan det. Kommer inte att vara det heller eftersom min kära mamma och pappa kommer att ha en just levande gran. Jag kommer att få njuta av den. Och hos ALLA andra som JAG besöker med dessutom. Det kommer inte att gå nån nöd på mig :D

MEN......... nu har det börjats att bli en grej av att jag inte vill ha en gran, Tydligen JÄTTEROLIGT att påpekas och påminna och pika om denna förbannade granj*veln som jag verkligen inte vill ha själv. Allra helst av Mr.D Så nu hart jag sagt det och för att det ska skrivas i sten skriver jag ut det här på webben så inga missförstånd kan ske.

Eftersom han var snabb på att påminna våra vänner om detta och dessutom fortsätter med det *trots mina varningar (rude)*. SÅ får HAN ta ALL ansvar över granen hos MIG (om dom kommer med en) Yuup! Så är det! JAG AVSÄGER MIG ALLT SOM HAR MED DEN GRANEN ATT GÖRA!! frågor på det? inte!?! så bra då fortsätter vi..

Nästa år däremot. Då snackar vi grejer.
Jag hoppas att min ekonomi räcker till så att jag kommer kunna köpa en stor och ståtlig gran (helst amerikansk variant och helt nya julgranskulor och annan fin dekoration! Men i år. Neej tack.

Andra traditioner kommer det ju att bli lite förändringar på i år.
Eftersom omständigheterna är som de är. Den traditionella pepperkaksbakningen vid lucia sker redan denna helg istället. Själv kommer jag befinna mig på en kryssningsbåt på Lucia *woopwoop*
Oki jag ser på det såhär. bakningen sker iaf! jag menar, hellre detta än inget alls. Sedan den där lilla detaljen att lillfis REDAN bakat pepparkakor 2ggr i år. Fast inte med mig då.


I år är det så annorlunda. Allt är omvänt och lite till ;)






 
XoXo Mela











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar