måndag 22 december 2014

Julstök!

Hade nog målat upp en bild att det skulle lagas mat och godis i mängder. Men riktigt så blev det inte.

Denna helg har jag och barnen varit i Hedemora med Duracell för att hjälpa till med julmaten. Även ett ypperligt tillfälle för "alla" parter att träffas, tyckte vi.

Vi kom upp på fredag kväll. Barnen var överlyckliga att få träffa mormor och morfar! Vi kom en liten stund före Duracell till huset.
Mormor hade julpyntat i huset vilket ger julstämning bara där! Jag påpekade att det var fint och juligt och fick en liten "halvbitter" kommentar om att granen saknas och sedan pekar hon mot den tomma platsen där enbart en julgransmatta finns och sedan blickar hon lite surt bort mot morfar som strosar runt och försöker hitta på något att göra och låtsas som om han inte hör henne.

Här blir jag lite full i skratt. Till saken hör den att jag ringde pappa dagen innan och sa att Duracell kommer att komma med en äkta gran till mamma så han får inte under några som helst omständigheter ta fram plastgranen som mamma nu sagt ett tag att hon ska ha. -säg att den ligger långt bort, Skjut upp det så mycket och länge du kan! och det hade han. "ja jag hinner sen" behöver inte ha så bråttom osv... hahaha

Minuterna efter kom han, Duracell och med sig hade han vår katt. Vilken lycka för alla att få gosa lite med Zero igen. Bilen var dessutom full med saker. Jag gav kattburen taktiskt till dotra som gick in med den till mormor och sedan var dom upptagna en stund på övervåningen. Under tiden tog vi resten och granen stod *nätad* i hallen när mormor kom ner!

Det var väl ungefär där som polletten ramla ner! hahaha!

Men vilken gran sen! OJ OJ OJ! Jag vill för alltid ha en kungsgran ala Disney. HELT underbar!
Jag tror att det var bra att Duracell kom med den där granen för den gjorda oss hänförda flera ggr om denna helg och kommer att fortsätta med det under hela jul!


Men det var inte allt, han hade även med sig godis som skulle kunna göda hela byn. *jag är övertygad att han försöker* :D
Iaf så åkte julmössorna på. Julmusik försöktes sjungas av tondöva stackars människor, och sedan kläddes granen. Vi drack lite vin/öl och planerade morgondagen. En trevlig kväll!

 

Lördagen fick vi sova ut en liten stund, vi åt frukost och sedan börjades det göras julmat! Teddy fick leka med grannpojken till hans stora lycka. Affie fick kolla på tv så alla var nog nöjda där. Dom stora killarna behövde handla så dom åkte iväg och kom tillbaka galet mycket senare och började laga mat mat som skulle ätas för dagen dvs! De hade även köpt en whisky. Lättdrucken sådan med tydligen ;) Även jag smakade tvåå smååå minimunnar! Rätt duktigt för att vara mig. Kan meddela att jag kommer inte att dricka den skiten igen! Smakade enbart för att jag är antagligen är förkyld och kanske hoppades på en klar förbättring av det lilla *asg*

På kvällen var vi så rastlösa att mamma höll på att få damp på oss och vårt dampande. Vi beslutade att ta oss en promenad. Så vi kastade på vinterkläder *läs jag* och sedan började vi att gå. Medan vi gick där kom vi på den briljanta idén att vi kan ju hälsa på någon. Sagt och gjort. Vi gick först till Duracells mamma och hennes man. Första gången jag fick träffa dem *sweet*. Sedan gick vi till min ena kusse! Där var det chipskrig och sedan gick vi hem igen *don't ask*

Kallt var det ute med. Så man skulle kunna säga att det blev en frisk promenad! Skulle verkligen behöva ett underställ! Väl hemma igen blev det lite mat i magen och film.

Tänk att så små saker som man nästan tar för givet kan komma att bli betydelsefulla bara genom att man blir uppmärksammad på dem. :D Glad att jag får uppleva dessa och känna sig tacksam över det man har till och från. Att få känna att det lilla faktiskt är ganska stort. Man är nog väldigt bortskämd på vissa plan, och tar dem för givet. Det hade kunnat vara värre!

anyway!

Söndag! Lillfis får åka iväg med sin pappa, gudmor och hennes familj samt Gotland och bonden etc och bada lite i metropolen. Så de är förbi och hämtar upp honom.

Vi har en segstartad morgon. Sov inte jättebra med en bökande lillfis och jag kan tänka mig att Duracell sov ännu sämre. Efter att fått vatten kastat över huvudet slappar vi lite i soffan, jag kryper ner bredvid Duracell, en av de få stunder där jag inte behöver slåss om att få vara nära honom ;) hihi
Det är också dessa stunder som jag finner att uppskatta lite extra mycket, han är så omtänksam och ömhetsfull. Det är dom små sakerna som gör honom så fin och speciell.
Han ger mig en fotmassage, bara sådär på eget bevåg. Det kan vara det bästa som finns. ;)




Vi åker sedan efter att Teddy kommit tillbaka och hälsar på i Säter hos min fina vän Thea. Med oss hade vi fikabröd. dit kom även puman Anna! Sweet att få träffa er igen! *lovely*
Elak som jag är så kastade jag Dexter i famnen på Duracell, efter att ha fått min egna dos goz då självfallet! Gick ju hur bra som helst det där ;)



Det var en stor kille som vi fick goza med. Tiden går för fort jag hinner inte med! *snyft*
Efter att ha fikat alldeles för mycket gofika ;) så åkte vi till tviksta igen. packade och började med att lämna av både Teddy och bil till exmaken. Sedan vidare till Ekologiska bonden och Gotland för att lämna av dotra (som har turen att få stanna kvar där tills vi kommer tillbaka aka kattvakt) och sedan tutade vi vidare till stockholm igen!
Jag och Duracell pratar om ganska mycket i bilen på väg ner. Saker som jag tror att vi behövar prata oss igenom och jag tror att vi kom varandra närmare om inte annat kanske förstod saker bättre. Skönt att kunna prata ifred utan andra som lyssnar och utan störningsmoment *om det inte varit för att min telefon pep hela vägen ner*
Väl hemma så tvingade han mig att öppna en tidig julklapp. Han hade nämligen med sig ett stort paket och det var viktigt att jag skulle öppna det där och då.
Till saken hör väl att jag har varit lite emot att vi ska köpa julklappar till varandra. Det tog tid för mig det tog emot lite att öppna det. Fjompig jag vet! Det blir värre.

När jag ser vad det är han köpt så börjar jag gråta. Varför? jadu det blev nog bara för mycket av allt! Det betydde verkligen jättemycket och jag vet vad dom kostar och han går lättvindligt och köper en bara för att jag att jag ville ha en. Rättning för att jag BEHÖVER en. Hädan efter ska jag med noga eftertänksamhet välja mina ord i dessa -jag behöver....meningar. :P
vad jag fick?




Nu kan jag dricka kaffe normalt igen och behöver inte krångla med kapsylkaffet. ;) Jag är så otroligt glad över den men det är samtidigt för mycket. Jag har svårt att ta emot den. Hur ska jag kunna ge tillbaka? känns lite otillräckligt. Men fortfarande så glad och löjligt sentimental. 

Man kan ju undra vad som är fel på mig faktiskt. *asgarv*

Snart e det julafton. Weeeeeeee.... 

XoXo Mela








1 kommentar:

  1. Men Sicken karl du har! Kaffemaskin delux :D fint av honom! Puss //Tea

    SvaraRadera