onsdag 17 december 2014

Trött?

Det här med att vila måste vara en sak man kan göra i efterlivet eller jordkällaren, kalla det vad man vill ;)  

För någon vila kan jag inte säga att jag fått. Fast jag skulle inte välja det på något annat sätt heller. För denna helg har varit underbar på så många vis.


Kryssningen var grymt rolig. Det fanns några negativa saker med den med. Tex så var det inte lika mycket folk som det brukade vara, inte heller verkar så många av stammisarna finnas med heller, musiken håller på att bli väldigt mainstream och det lät faktiskt inte jättebra alla gånger heller pinsamt hur dåligt vissa mixar.  Men allt förändras så är det ju.



Vi startade kryssningen med buffé, det var julbord självfallet, vi startade med varmrätt och sedan tog vi sill och sist dessertbordet. Till det dracks det kanske nått glas för mycket av alkoholhaltig dryck. :) lite väl lättdrucket kanske :P Taxfree intogs


det blev lite energidryck och sedan gick vi till hytten och gjorde oss redo för dansgolven.

Det blev en hel del vandring mellan hytter och dansgolv, träffade på folk jag inte trodde jag skulle få träffa som min kusin (fast henne träffade jag redan på terminalen) tex. Hon hade med flit inte sagt något! :D skitunge! Jag blev dock positivt förvånad över hur vissa var och jag gillar det. Personer som man inte förväntar sig göra saker med, helt plötsligt drar med en runt på båten, det gillar jag med dessa kryssningar. Man vet aldrig vilka man träffar och börjar hänga med. Alladin (aka Micke) var iaf en person som var roligt att få träffa igen. :D Sen gillade jag att även om jag åkte med Tommy så sitter vi liksom inte ihop och behöver inte göra allt tillsammans. Det är ok att springa iväg på annat och mötas upp igen.

Jag trodde inte att jag skulle klara hela natten men det gjorde jag minsann. Fick ett rejält minus på sömnkontot. Gick och la mig 05:27. Då hade jag varit upp i nästan en helt dygn.
 Sov inte jättebra. Sängen kändes som att sova bokstavligen på en parkbänk. Dessutom så sov jag och vännen Tommy lite omvarandra. Han snarkar lika mycket som mig! ASG! Sömn vad är det liksom?

Man var lite mör i både kropp och knopp vid hemresan.


 
 
 
Blev ju inte direkt piggare av att jag hämtades upp av exmaken och lillfis för att åka till Gustavsberg för att lämna exmaken och handha lillfis. ELLER att Gotland och ekologiska bonden var på väg till mig exakt samtidigt.

Hann inte landa hemma alls. Det var fullt upp. Jag lagade mat till mig och lillfis och vi vuxna drack lite vin. Dessutom så ”tvingade” Gotland mig att blanda rött och vitt vin. Mer bakis dagen efter än på kryssningen! Vi satt uppe till halv 2 den natten. Diskuterade både det ena och det andra. :D 

Halv 10 väckte lillfis mig! Redan där och då insåg jag att det kommer bli en lååååång söndag!

 
Vi var lite svårstartade. Dessutom så visade det sig att exmaken varit på en riktigt blöt kväll/natt så det blev att räkna med en dag med lillfis i hasorna ;) *lycka för oss* Vi *läs dom* bestämde julmarknad och sagt och gjort. Vi hoppade på bussen in till slussen och gick sedan till Gamla Stan, därifrån gick vi via slottet till  Kungsträdgården. Vi letade dessutom på vägen efter ett café att kunna fika på.

Det blev det cafét som vi var in först och tittade på i gamla stan. Ett bohemiskt litet ganska så dyrt café med underbara väggar som var klottrade med kunders texter. Kaffet serverades i latteskålar. Helt underbart att dricka ur sådana ska jag skaffa mig ;)













Vi åkte sedan hem igen. Jag och Gotland gick av vid Nacka Forum för att ögonshoppa och bonden och Teddy åkte vidare till exmaken. Där han även lämnade av Teddy och kom tillbaka till oss på kvällen sen. På kvällen fick vi även besök av Duracell *lovely* och Dotra kom hem. Man kan säga att det var fullt hus. Bonden och Gotland lagade mat till oss. Lax och potatis. MUUUMS! Och vi drack lite vitt vin dessutom.  
Den natten blev också sen. Både jag och Duracell skulle upp tidigt så det kändes på dagen efter. Det är nu sömnbristen på allvar börjar ta form. *snark*

Mina vänner är verkligen underbara. Jag är så glad över att dom helt spontant bara kommer ner till mig på det här sättet (spontant och spontant bonden skulle ju iofs jobba) Min fina ”fru” stannade ända till tisdag morgon. Hon bäddade sängarna, lagade mat. Tvättade så mycket tvätt att hon var tvungen att gå och köpa en tvätt ställning *ASG* för att kunna få plats med tvätten. Dessutom påstod hon att inget hem är komplett utan en. Fast jag har ju en kvar i gamla lghtn. Men det ville hon minsann inte höra på, nej nej, vem vet mer vad hon gjorde (ingen går säker) ;) Jag kommer sakna hennes närvaro. Vi kan prata om allt. ALLT! Hon ställer upp på mig i vått och torrt. Hon vet att jag skulle göra samma sak för henne alla dagar i veckan. Tack Gotland för att du är min vän!


XoXo Mela

 

 

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar