torsdag 22 januari 2015

#Done

Nu var det *nästan* klart!

Vi skrev kontrakten igår och i mitten av april flyttar de nya ägarna in. Yey! Nu håller vi tummarna!


Jag är galet trött, mycket på jobbet, har sovit mindre bra i 2 nätter nu. Det påverkar hela mig! Jag känner mig grinig, lättirriterad och låg. Men det är mer än bara tröttheten som påverkar, jag saknar mina tjejer!


    
 
Dom är mina batterier och det var länge sedan jag träffade dem. Men snart, bara några veckor till, då får jag tanka lite med några av mina fina vänner *längtar efter er så det gör ont*

Det är även dags att börja ta tag i mig själv nu!

Jag umgicks med min fina vän Leo häromdagen och hon sa likadant. Det blev lite av en väckarklocka.
Det är dags att ta tag i allt som man skyfflat in under mattan ett tag nu, För mig betyder detta en hel del att göra. Inte bara mentalt utan även fysiskt!

Det är dags att komma tillbaka till den starka personen jag alltid varit. Mitt huvud har varit som gröt, känns det som. Känner inte igen mig i så mycket längre. Sen vet jag inte om det är bra eller dåligt! Eller jo det vet jag. Det är mindre bra för mig men bra för vissa andra ;) Jag behöver få vara mig själv, vara den jag vill vara. Dessutom händer det mycket. Just nu är det mest bara ett töcken med olika saker som svischar förbi. Hinner inte ta tag i saker runtomkring mig. Jag flyter mest bara med strömmen. Har inte kontroll över allt jag vill. Men det ska det bli ändring på.

 


Det är även time att ta tag i kroppen och vikten igen. Man får inga resultat om inget gör. Jag är glad att jag legat still på samma vikt under de två sista månaderna hade kunnat vara på plus men det är jag inte. :D weee!


 
 
Eftersom jag fick åka och skriva kontrakt direkt efter jobbet så blev mina planer lite ändrade! Det blev ingen ommöblering igår. Dessutom så hade jag ett långt samtal med min fina pappa direkt jag kom hem, vi diskuterade valmöjligheter, framtiden och saker som kommer att behövas och göras nu när exmakens och min lght säljs. Men vi pratade även om mycket annat. Känns skönt att ha den relationen med honom. Vi kan prata om det mesta och vi är lika ärliga i våra åsikter, vi är lika på det sättet min far och jag, men vi har INTE samma åsikter i allt för att förtydliga! ;)
Under tiden som jag pratade med honom lagade jag mat och maten den åt jag framför Netflix. Sedan var det tvätt och andra vardagliga sysslor, Dock inget av det som jag egentligen ville göra.
 


Jag var för trött helt enkelt. Jag la mig tidigt och somnade snabbt! Men jag sov inte bra denna natt heller!
Jag hörde hur plogbilen jobbade imorse. Det hade kommit en hel del snö.
 
 
 
För en Dalkulla är detta heeelt underbart. För en stad som Stockholm, Not so much! MEN allt flöt på i kollektivtrafiken. Jag var framme i god tid imorse. Bra det, för då hann jag få i mig en mängd kaffe som var välbehövd! Nu kan jag fortsätta tanka kaffe så ska jag nog bli människa igen.
 
 
 
 
Veckans låt är;  Kygo, feat. Conrad - Firestone
 
XoXo Mela
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar