måndag 5 januari 2015

Ny vecka med ett nytt år!

Måndag!
vad gör man på en tråkig måndag? Jo man slappar hela förmiddagen sedan blir man släpad från soffan *spelandes minion ruch* ut hallen av sina två finaste killar (BOKSTAVLIGEN), för att kasta på sig ytterkläder och ta sig till Sveaparken för att åka på obefintlig snö!
 Helt vanlig måndagkväll med andra ord! *blink*





Tisdag!
Bläh dag! på många sätt. Lämnar barnen i Enköping! Teddy lillfis han sov mest hela biten ner.


 

När vi lämnat barnen och ätit lite mat så åkte vi tillbaka till Dalarna och hämtar packningen för att åka vidare ännu längre upp i Dalarna. Till Bergsäng!

*Norr Bergsäng är en by i Leksands kommun, Leksands socken

Där skulle vi nu fira Nyår tillsammans. Strax innan vi var vid stugan mötte vi en fin liten bambi som hade kunnat bli köttfärs om inte Mr D varit duktig och kört vettigt samt att jag fick ett samtal jag aldrig trodde skulle få *ganska ofarligt i mina ögon och ganska roligt faktiskt* men detta samtal kom att bli flera samtal och eskalera från en minifjäder till en hel j*vla hönsgård! Tragiskt på så många vis!
Inte den början jag ville ha på första visiten i stugan heller! Men vad ska man säga? #celavie 

Efter ett halvt ”mentalbreakdown” senare så kom lugnet och vi hämtade ved och sedan myste vi genom att sitta framför öppna elden. Mr D grillade även prinskorv jag njöt av värmen i väntan på att resten av stugan skulle värmas upp så att vi kan lägga oss utan att vakna med drivis i sovrummet! :D






Nyårsafton!
Startade dagen med en frukost med vy utöver en del av siljan! en känsla av ro la sig över hela mig! :)






En strålande skogspromenad togs. Njöt av solen som inte tittat fram på ett tag! Helt underbart!









vad lite sol kan göra mycket! Väl hemma började göra lite lunch! Räsoppa stod på menyn, Först när vi satt och han tagit första skeden sa han att det var gott och han inte brukar äta soppa för att han inte gillar det!! Vaa???  Fast jag fick tydligen toppbetyg på min soppa den var tillsröckligt matig! muhaha!
Nu öppnades skulle det även provas öl och min öl var helt ok. Tyvärr kommer jag inte ihåg sorten!




Ni anar inte hur mysigt det är att bara kunna sitta och prata i timmar med en person. Eller när man vill bara vara tyst! Jag har verkligen insett hur mycket jag saknat att ha detta som så många tar för givet. Jag kommer för ALLTID att uppskatta det! 

Sen var de det här med att gå runt i ett underställ eller mjukiskläder en hel nyårsafton liksom? Hur awesome är inte det? dessutom typ osminkad med. Luktade säkert en hel det brasa med tanke på hur det eldades i denna stuga. Men det var ingen som brydde sig. Inte heller jag! Dock hände nått med mitt minionspel så jag blev utan det #fail!
jaja man kan inte få allt här i livet *tydligen* Till kvällen så skulle det lagas mat. Så den förbereddes genom att fixa potatisgratängen värma/blanda upp såsen (jensens whiskysås mumma) och marinera köttet som skulle grillas. 

Det höggs även in på vinet. Vilket gjorde att vi båda insåg att den där skumpan som Mr D skulle sabreras behövdes den nog göra det FÖRE vinet. eller innan det tog för mycket iaf! ;) hahaha
Gick ju sådär måste jag säga. Men å andra sidan det kom inget glas i skumpan och han var nöjd så allt bra ändå liksom. 

ja jag var u tvungen den såg RENT livsfarlig ut!

Rätt så nöjd! Jorasåatt!!



Till förrätt åt vi en slags parmaskinka med parmesan och balsamicovinäger 



Huvudrätt var potatisgratäng med grillad ryggbiff och whiskysås! 


 Efterrätt var chokladfontän med dessa frukter som skulle provas till ja minus en av dem då!



Den var liksom liiite svår att få till att kunna doppas i fotänen! :P Den var dessuom slemmig och ganska så smaklös smakade som utvattnad Kiwi. Kanske just därför som den heter kiwano?


Såg livsfarlig ut! 

Vi fick även lite fyrverkerier efter klockslaget som slog ut över Siljan! Underbart! vi skålade i lite skumpa! Ett NYTT år. Nya möjligheter,Nya äventyr. Nytt liv! Eller en bra förnyad version av det liv som är startat iaf! Jag är så innerligt glad att jag lät denna människa närmare in på mitt liv! Hoppas innerligt att vi fortsätter vara ärliga mot varandra och upplever livet tillsammans. 

Nyårsdagen! 
Vill ni veta hur vi spenderade mestadels av dagen? I stolar framför den öppna elden. Mr D läste sin bok på sin läsplatta. Jag hade inte direkt läsvänligt med min icke upplysta pappersbok, satte mig vid köksbordet en stund men dampade ur på det så jag pluggade i musik i öronen och försökte att surfa lite på mobilen! Funkade det med. 



Till kvällen flyttade vi på oss till köksbordet där vi spelade vänd 10:a och vänd åtta. Det var en viss man som åkte på RÅSPÖ vill jag looova! jag vann lätt 8 av 10 HELA tiden! Han tog det bra dock, Har inte blivit nedgrävd i trädgården än...


Sweeeet med vinster! det åts galet mycket snacks, Ostbågar och daim och en skål med physalis. Ja det sist nämnda är ju iaf lite nyttigare än de två första. Men va gör det om hundra år? Det där med mat ja alltså petitesser eller ?!? hehe det blev rester från nyårs menyn. Gött värre!

Att sitta en hel dag och inte göra nånting... vi gick inte utanför dörren.. tror det behövdes för oss båda. men ja jag dampade lite till och från. Dock inget som inte kan botas med lite musik!

Veckans låt! Tom Swoon, StaduimX, Rico & Miella - Ghost

Sista dagen i stugan. Vi tar en promenad och denna gång får jag även en liten fotokors och får "lära" mig slutartider och bländarnånting som jag helt glömt bort va det heter. #crap men kul var det!

Fick nått fint kort iaf! Tror jag.
















Tillbaka till stugan, städa undan och äta rester, Packa bilen full och sedan hem till Hedemora igen.
Den kvällen blir vi bjudna på middag hos Mr D´s mamma och det blev en ganska så blöt kväll med sagolikt god mat och dryck och massor av skratt. Mycket trevligt!



XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar