söndag 18 januari 2015

Trysil dag 3.


Denna dag fick vi en utsikt utan dess like att se. Dimman som legat över berget var borta och för en liten stund kunde vi faktiskt se över hela dalen. Galet vackert!




Förmiddagen delades upp med att jag och Affie gjorde en av de läxor som hon fått. Teddy satt bredvid mig och började att skriva i sin hemliga bok. Första raderna faktiskt. :D
Under tiden jobbade Mr D med snöröjning. 25 cm snö hade kommit under natten, det är ca -1°!

Vi åt lunchen utomhus idag. Grillad korv med bröd. Mums.

Sedan gick vi till bobbacken igen. :D




Det var lite tråkigt att åka i liften men vad gör man om man ha tråkigt? Jo man gör något åt det. Blev lite lekar och selfies ;)








Barnen ville inte åka ifrån backen, men vi vuxna började tröttna lite. När vi kom tillbaka blev det gubbvila för oss äldre och barnen fick spela och basta/bada, Affie var helt underbart mot sin lillebror och hjälpte honom så mycket hon kunde. vilket resulterade att jag kunde ligga kvar i soffan och bara ha det gott bredvid min snarkande gubbe. :D myspys på riktig hög nivå.

Lite mat och sedan packning, vi kommer att åka tidigt imorgon. Så vi gjorde klart allt vi kunde.
Vi har ju trots allt 8h bilresa framför oss.

Sedan "tog vi en apa" Det betyder på svenska att vi drack vitt vin, tre apor för att vara exakt! När de minsta barnen nattats intog vi relaxen, bastun och bubbelpoolen. Men eftersom det var sista kvällen i stugan och vi skulle åka direkt efter frukost så blev det inte speciellt sent.

Men ett bra avslut på en helt underbar långweekend i Trysil. Där jag fick träffa några av Duracells ingifta familj på hans pappas sida för första gången. Mycket trevligt. Jättemysigt. Stugan var underbar och vi hade roligt! Jag tror att barnen tycker detsamma.


XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar