fredag 27 februari 2015

Sportlov och urladdning!

Måndag.
Fick sms om att en förälder/vän ville hämta Teddy på förskolan och att han kunde få äta där om han fick för mig.. yay!

Egentligen skulle jag ha sprungit förbi Leo och sagt hej men det blev ändrade planer även där. Istället strosade jag hem, kasta in en toast på grillen och njöt av tystheten hemma. Dottern var med sin morbror P och klättrade, på en klättervägg alltså. Så jag var verkligen helt själv. Det händer inte ofta.

Hämtade hem Lillfisen och vi gjorde oss ordning för kvällen, dotra kom hem exalterad över att ha klarat att klättra ända upp på inte mindre än tre olika väggar. Nästa gång skulle jag få äran att följa med! YAAY!



Kvällen avrundades med ett samtal med min själsfrände. Hon fick veta allt som hänt allt som är osv. Det var en enorm lättnad att få prata med henne. Hon vet vilka knappar hon ska trycka på och sen släpps allt ut! Min fina underbara syster. Jag saknar henne, hela tiden!! Mycket som släpptes där och då. På det sättet att det kom ut i det öppna. aj lav ju! Jag stärktes där och då.



Dagen efter var det min tur att ta med två stora killar och en liten tjej hem, Vi tog en helt ny väg (för mig) och det blev som ett litet äventyr! HaHa dessa små vardagsäventyr. en liten sak kan bli så stor om man vill. Lyckan Teddy visade när jag sa att jag ville gå den "nya" vägen. Eller genvägen som han säger!




Man skulle kunna kalla den snårig. Men bara liiite:P
Lagade pannkakor och fick hem mamman på fika, en trevlig eftermiddag.
Leo min underbart fina vän skjutsade Affie till sin pappa! Sedan kom hon till mig och åt resten av pannkakorna! :D
Tanken var att Mr.D skulle ha kommit men han åkte tydligen på nått dödligt virus som kallas förkylning och låg hemma och tyckte synd om sig själv istället ;) Mwa ha ha ha!!! *oki läs hade det oförskämt bra med vila och glass*

onsdag
Jag börjar må ganska så dåligt! Ont i kroppen hals och huvudvärk! Teddy får följa med kompis hem igen och jag behöver inte hämta förrän 18:30 det ger mig en chans att vila lite och städa undan. Har ett långt samtal med min kusin. Var länge sedan vi pratade , kändes skönt att få spy ur sig lite galla och hon sin, samt att bara få hinna ikapp lite. Kommer ALLTID finnas här för dig kusssen. Även om jag kanske inte handgripligen kan göra så mycket så kan jag lyssna och försöka vara där för dig! <3

Jag börjar även kolla på en ny tv serie via Netflix! Tror att jag fastnat.... :D Pratar länge med min fina stjärna på himlen. Dock i telefon denna gång! Men vi pratade om ganska tunga grejer, känns skönt att veta att hon finns i mitt och mina barns liv! Jag har hittat en vän att behålla i henne. Allt blir så naturligt och självklart med henne. Hoppas det fortsätter vara så i all evighet! Denna natt var inte den bästa. :/


Torsdag!
Mår sämre och kämpar mig igenom nästan hela dagen genom huvudvärk från helvetet och att jag har svallningar fryser och svettas om vartannat. Får gå hem lite tidigare. Hämtar med mig Noah hem så Teddy får lite sällskap och för att omständigheterna gjorde att det blev bäst så ;) Jag kan ta lite medicin och vila utan att få dåligt samvete. I dett fall var vila att ligga på soffan och lyssna på dem leka och spela hehehe...


Efter att Leo slutat jobba hämtar hon upp oss alla tre. Vi åker och äter eftersom jag inte pallar laga mat i mitt tillstånd. Vi äter på Forno Romano. Sedan en snabb vända till Maxi och sedan släpper jon av mig och Teddy hemma. Lugn  och skönt. Teddy får spela lite och jag småkollar på tvserie. Den natten sov jag nästan ännu sämre. Kan ha och göra med att jag kanske börjar bli sjuk. vem vet. Drygt är det iaf!
 
Fredag. Snart är det helg. ikväll ska jag göra absolut ingenting! Mysa med Teddy, bara han och jag! Jag hoppas på popcorn och en film. Får se vad han vill. :P
 
Take care.
Mela
 
 
 
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar