torsdag 5 februari 2015

Urk!


Jag vet inte om jag gillar starten på denna vecka. Allt och ganska mycket känns off! Lite nå botten för att klättra upp igen känsla liksom! Tom och likgiltig och stor saknad! usch och blä.
 
Det är mycket på jobbet. tungt och problematiskt just nu, Samtidigt som andra saker drar i en. Ekonomin gör sig påmind och har taggar! Livskvaliteten och glädjen liksom tryter.
 



 
Utvecklingssamtal med Dotra gick ganska så bra. Men även hon kämpar på och tycker att det är jobbigt! Vi försökte komma fram till saker som skulle kunna hjälpa till och vi kom fram tll att om hon får läxhjälp skulle det kanske bli lättare. Saken är den att hon och jag kan inte plugga tillsammans det blir bråk innan vi ens öppnat böckerna. hursomhaver så kom vi fram till att vi skulle prova med någon i vår närhet. Så jag frågade Mr.D om han skulle kunna tänka sig att ställa upp och prova. Svaret var liknande ett glädjetjut! *vet inte om jag ska skratta eller gråta* sedan skulle vi återkomma om när och hur!

sagt och gjort. Test 1 skedde två dagar efter via skype. Det fungerade ganska bra. med facit i hand så blev jag lite impad hur bra dom två fungerar. Sen är ju Mr.D allvetande och kunde hjälpa på en helt annan nivå än vad jag kan... Jag satt dock bredvid och gjorde mitt, var där som ett stöd och en påminnelse när det börjkade gå över till annat än läxorna...

 
 
 


Nu har vi testat det och vet vad som behöver förbättras och föreberedas och lite annat sånt till nästa gång! Med lite tur och slit från de där två så kanske hon kan komma ikapp det som hon skulle behöva och få upp betygen i de ämnen hon vill. Tydligen var dom bra på NO . jag satt som en fåglholk och bara gapa bredvid!

Dagen erbjuder inte några extravaganser. jobba äta sova!
Imorgon tar jag mig till Hedemora för att på lördag bli gudmor till lilla Alfons. En av de viktigaste och mest betydande roller i mitt liv. En roll som jag önskar att jag kunde göra rätt för mig i mera. Men det är svårt att vara närvarande när man är 20 mil bort!
Men jag har en plan! får se vad systrami säger om det ;P  jag måste mentalt komma dit bara! *hmpff*

Veckans låt! Dj klubbingman, Marc Korn,feat, Craig Smart- Lift me up!

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar