tisdag 10 mars 2015

Balsam för själen....

Är att komma till min fina Andypad mysa med min bästa panda och sedan tillbringa helgen pysslande! Vi var på ett "pyssel LAN" som Roliga Onisen hade som förklaring till de som undrade vad en pysselmara är för något! hahaha... han har inte helt fel!

Jag fick inte mycket gjort ALLS men jag fick en kick att fortsätta och vilja scrappa mera! Vilket var precis vad jag behövde!

Men vi tar det från början!

Fredag efter jobbet, jag tar min aptunga och enligt mig överpackade trunk och går till centralen. Där möter jag upp L som även hon har med sig en galet stor väska. Denna L är dessutom gravid. Väldigt gravid! Vi handlar lite på starbucks och sedan sätter vi oss på tåget! Vi hade bokat tillsammans så vi skulle få en plats bredvid varandra.



Väl framme så möter Andypad upp oss, vi baxar in väskorna i bilen och kör mot v-hyttan. Där är fortfarande min gudson vaken Yay!! så jag fick ett kort litet mys innan han ska gå och lägga sig. Efter det så får jag besök av två andra vänner! *Yay igen* får då träffa Thea, lille Dexter och Tant Anna. När de åkt så äter vi lite och sedan är det istort sett dags att gå och sova!

Lördag. Tidsoptimister är vi allehopa.... inte för att vi hade bråttom direkt. Vi hämtar upp fjärde vännen  J även hon gravid. väldigt gravid... Vi landar i ganska så lagom tid till att dörrarna slås upp. Bakom en kö. en väldigt låång köö. vi var lite oroliga att vi inte skulle få bra platser där ett tag....

sedan börjades det packas upp och sedan skulle det kollas på vad man kunde shoppa och sedan fick man stå i en evighetslång kö igen..

Sådär jättemycket fick jag ju inte gjort direkt. Jag försökte koncentrera mig till och från men det slutade nästan alltid med att jag bara satt där och funderade på hur jag ville ha det. Det lilla jag gjorde blev jag inte ens nöjd med. :S Men det var lika roligt för det. Vi gjorde typ inget annat än att äta och pyssla i vilket fall. hade inte så bråttom. jag njöt att få vara där och mysa med mina fina vänner!


Vi sprang även på Melven! Det var skillnad på henne vill jag lova. Kände nästan inte igen henne. Hon kom även och hälsade på oss vid pysselbordet. Roligt att få se henne igen! Det var länge sedan!
Vi åkte inte hem förrän halv tolv på natten! Lite impad att dom gravida klarade så länge! :D

Söndagen var däremot tung. Vi var trötta. Andypad tävlade med bidrag nr 2 och jag försökte komma på hur jag ville att min PL Layout skulle se ut. Vi åt lunch och försökte sedan börja att pyssla igen. Jag fick även besök av min fina Mr.D Har ju inte träffat honom på en vecka så det var mysigt att få kramas lite med honom, Sedan var det dags att plocka ihop allt och börja röra sig mot tåget. Vi peta i oss lite mat innan och sedan lämnade Andypad av mig och L på tågstationen.

Jag och L pladdrade hela vägen hem så den resan blev också väldigt kort :) Sedan fick jag skjuts hem av L´s make dj P (får han heta) RENA LYXEN! :D

Att komma hem till ett fortfarande ganska varmt Stockholm var helt underbart! Det hade varit vårväder och 17 grader varmt fick jag höra och det var ca 11 grader i luften när vi kom hem. I Dalarna blåste det storm var mulet och iskallt! Jag fick en kort stund för mig själv.
Affie kom hem strax efter mig.


En bra helg med fina människor!

XoXo Mela






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar