torsdag 26 mars 2015

medan andra drömmar...

slås i spillror..

Fått besked om att jag inte får bo kvar i andrahands boendet jag har. Den har nu blivit såld och jag har tre månader på mig att hitta ett nytt tak för mig och barnen.

Behöver jag ens förklara hur dåligt jag mår? Jag sjönk totalt till botten! pladask sa det bara!
Jag hade en ganska så sömnlös natt och att gå till jobbet i onsdags var jobbigt! RITKIGT jobbigt!

Jag har gjort det jag kan än så länge så nu är det bara att vänta! Typ!

Denna hopplöshet och frustration. Det är äckligt att må så här. Hatar att vara konstant orolig.

Men onsdagen blev bättre än jag trott. Förutom min fina vän Leo som sa till mig -vi löser detta, du bor hos mig i värsta fall!! till att min pappa kom med ett förslag som fungerar tillfälligt!  även det i värsta fall. Så nu är jag ju inte HELT utan Tak över huvudet. Men fortfarande hemlös.

Dagen innbar även en hel del tekniska problem i växeln vilket gjorde att dagen kändes ännu mera jobbig. Jag sitter där och har en av de konsulter från driften bredvid mig och gör felsökningar och kollar problem som uppstår under samtalen, när en av kollegorna går fram till mig och frågar vad jag har gjort? med ett leende för att tillägga. Sedan frågar hon om jag fyller år...?

Blev ganska paff. Va näää?? har jag gjort vad? va?
Hon skrattar till och säger sedan -du har fått blommor i receptionen. Ler sedan som bara hon kan ännu mera..

eeeh vaa? JAG?

Blir lite löjligt glad och kutar ner till receptionen direkt.
Expeditionsvakten var lika nyfiken som jag. hahaha Det var en ganska så stor inslagen bukett som jag fick i famnen.

och när jag öppnade den så höll jag på att brista!!

Vilken underbar och fin gest!
"Jag har skrivit Mr.D för det betyder "mr duracell" och det är ett väldigt bra alias på den mannen i denna blogg, men nu får han bli kallad vid sitt namn, skriver därför i detta inlägg (och lite i förra) Jonas!"

Jonas har alltså skickat mig en lila tulpanbukett (för att det är min favoritfärg)  men en gullig björn och ett meddelande som fick min dag att skina! Jag blir så varm.





Jag kan inte tacka dig nog Jonas, för att du finns vid min sida och styrker mig med dina kärleksfulla gester och ord. Du är så omtänksam och fin! Det här värmde mitt hjärta och gjorde mig på betydligt mycket bättre humör!

Meddelandet är privat (jag väljer att det ska vara det) och bara de "närmaste" har fått läsa det! Står egentligen ingen hemligt men det är fortfarande privat! ;)

Så detta förgyllde min dag! TACK

XoXo Mela





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar