torsdag 5 mars 2015

Titta upp..

Mobiler i all ära. Världens bästa underhållning och ypperligt redskap när man är uttråkad. 

Jag har nästan alltid näsan i mobilen om jag är själv. Så på sista tiden har jag bara känt att jag behöver titta upp lite när jag står på bussen och tunnelbanan. Allra helst nu när förkylningen slagit till. Orkar liksom inte ha bihålorna neråt hela tiden.

Jag ser våren sakta ta sig fram i Stockholm. Vissa mornar har frosten vunnit men det är lika vackert det.  Jag börjar känna mer och mer för vår huvudstad, mitt hem. För det är en vacker stad. Med häftiga och komplexa byggnader.

Jag längtar inte längre bort till andra samhällen som jag gjorde innan.  Att hela tiden gå runt och aldrig känna sig riktigt hemma är inte bra.  Eller att hela tiden vilja vara någon annanstans.

Höjden av ironi är att jag gjorde detta lilla inlägg på bussen/tunnelbanan!

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar