tisdag 26 maj 2015

happening!!

Nu händer det grejjer!

veckan som varit blev allt annat än lugn. På måndagen kom Mr D och hälsade på. vi var ut till det lilla huset och  där var det full fart. Min pappa och bröder stod och måla i fulla muggar.
Tisdag var jag ut till det lilla huset igen denna gång med Leo. Tanken var att jag skulle få branvakt onsdag och åka ut och hjälpa till men färgen var slut och lillfis blev sjuk. Hög feber fick han. han var dock ganska pigg ändå. blev en massa Netflix tittande den dagen. jag packade och plockade som vanligt!

 
 På torsdagen fick jag en snabbfika på gården av grannen M som behövde en paus i sitt pluggande medan lillfis fick leka av sig lite. tråkigt att vara hemma fast man är sjuk. Tack guldtjejen!



 
På kvällen bar det ut till det lilla huset och tillsammans med mina bröder målades det massor. Kommer bli fin fint detta! :D min fina vän Leo satt barnvakt och gjorde smällkaramell. superkul.
 
Fredag. Febern kommer på nätterna. Men lillfis är så sjukt rastlös vid det här laget att vi tar oss ut till lilla huset där han tillsammans med min bror får måla i sitt rum,. det enda rummet som inte har vitt dvs nu.. För dom målade en fondvägg i grå där. Han var supernöjd som fick hjälpa till och känna sig duktig.
 
 
 Mitt sovrum och tillika vardagsrum. Första lagret på väggen målad och fönsterkarmarna blir nu nyklädda. Fönstret till vänster har inte blivit målad ännu.. Så lite skillnad bli det minsann.

 
 
 
Helgen bestod av.... japp målning.. fast denna gång med Mr D till hjälp. Det var dessutom ganska mycket som pratades ut och det kändes faktiskt bra att få prata av mig av mina tankar åsikter och saker som klämt på senare tiden. Det blev en rejäl mental rensning skulle man kunna säga. Nu har sagt mitt iaf varit ärlig ut i fingertopparna och fått vad jag tror ärliga svar! Behövs sånt där ibland...
 
På lördagen blev det även så att grannen M kom med sina barn + min Theo (som vi lämnat där på morgonen) och en riktigt god och nyttig sallad samt nyttig fika till oss! Himla otippat och JÄTTETREVLIGT! Guldstjärna till dig.
 
Nu är det iaf färdigmålat. typ. Nu ska det rensas städas och sakta börjas flyttas in saker. Jag har inredningsplanering i hela huvudet. Tar upp nästan hela min tankeverksamhet. Det ska bli riktigt skönt att få flytta ut dit. Men det är MYCKET jobb kvar. Hela gården behövs ses över. Det är skogstomt och skyhögt gräs överallt! Rabatter som rensas och såvidare....
 
kommer få bråka med en massa spindlar dessutom *min värsta mardröm* har bråkat med sådan stora som mynt.. oki  vissa  av mynten används inte längre men dom är fortfarande lika stora!! UUUUUUUUUU
kanske är bra terapi för mig? *avlider lite*
 
Som sagt bor bokstavligen i flyttlådor nu. Igår hämtades det en begagnad ny (mindre) säng till dotra och det ska även  köpas garderober, dessa nya på ikea! Om vi har tid med det nu i veckan...
Ska väl börja flytta ut saker med.
 
veckans låt är Tim Maxx- Crash and burn!
 
 
XoXo Mela
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar