måndag 11 maj 2015

jahappjaaa

Så har ytterligare en vecka förflutit. Det mesta är detsamma som innan och en del saker värre och andra bättre.


Vad har jag gjort? varit på cellprov. Packat lådor. Haft lite ångest och fått pepp som får mig att stå stark. Känt enorm saknad. packat några lådor till. Myst med min barn. Haft finbesök och varit på nya ställen. För att nämna några.
 
Måndagen så hämtade jag upp min lillfis! Alltid lika stor Lycka! Så fin i sitt korta hår. känns fortfarande som jag har en ny unge. :D
På tisdagen vaknade jag upp med en katt på mig och en unge bredvid mig! efter en relativ sömnlös natt så var det ganska mysigt att ha dem nära.
 





På eftermiddagen var jag på cellprov och Affie hämtade lillebror på förskolan *duktiga tjejen* Jag åkte sedan till Sickla med dem, hämtade ut ett par nya linser på prov (det blir nog mitt tredje par nu) då passade jag på att äta på McDonalads eftersom det var bara det dom ville ha. Dom fick ju välja.
 
 

 
Förskolan var stängd så jag var ledig Fredag. Hade inga som helst planer vad vi skulle göra. Som tur var ringde grannen M och frågade om hon skulle hämta upp Teddy på förskolan på torsdagen. Jag mötte upp dem på hemvägen och vi gick till lekparken en stund. Där och då bestämde vi skulle hitta på något eftersom vi iaf var lediga.

Vi träffades efter en sovmorgon och frulle för att ta bussen till Hellasgården i Älta. Där gick vi ner till vattnet och fikade lite. Så länge solen var framme så var det skönt men det blåste en del och när solen gick i moln blev det svinkallt direkt.
Barnen fick leka där i naturen. vi provade på utegymmet (barnen testa iaf)

 
Efter det så hoppa vi av i Nacka forum och åt sushi lunch. Barnen fick bestämma. Och oj vad dom åt!! vi avklarade presenter till barnkalaset som vi båda var bjunda på till på lördagen. Vi var även in på glasbanken. Fick tips om ett jättegott vin. Vi gick sedan vidare till Ica Maxi och lämnade in barnen på leklandet medan vi handlade mat inför helgen.. Vi bestämde oss för att fika lite hemma hos M!
 
Affie kom dit och gjorde oss sällskap. Blåbärspaj med vaniljsås.  Sedan kommer det en såndär spontan sak som jag bara avgudar. Hon frågar om jag vill ha ett glas vin istället för påtår! :D
 


 
 
Vinet var gudomligt gott. Kan varmt rekomenderas. :) sällskapet helt underbart! Hoppas på fler gånger!
 
Dagen efter var det lördag och dags för kalasfirande. Jag hade lovat värdinnan att hjälpa till så jag och dotra kom lite tidigare medan Teddy fick gå till kompisen M gå tillsammans med dem till kalaset. Dotra stannade dock inte så länge hon sprang vidare till kompisar!
 
 

 


Kalaset gick i minecraft tema. När det var klart där så gick vi hem och lagade lite mat och vi fick storfrämmande av Ekologiska bonden och Gotland och hans två tjejer! Vi drack lite vin och det var tydligen så roligt att jag var tvungen att tvätta en del av min soffa. Vilket var ganska bra för det behövdes i vilket fall *hahahahahahaha* Ja vinet gick bort och soffan ser ut som ny igen! weeehooo!! Ska bara se till att tvätta resten av delarna innan flytten så ser den enhetligt ren ut *asg*
 
 
 
Med mina vänner kan jag övervinna allt och denna skväll var exakt en sådan kväll. Jag älskar underbara vänner. TAck för att ni finns för att ni kommer och hälsar på. Det behövdes verkligen. Så tacksam såååå tacksam! Kärlek till er!
 
Söndag. frulle och middag med de bästa innan de åkte hem. Sedan vidare på promenad med lillfis. Vi köpte en glass och gick upp till klippan. Sa snabbt hej till Leo och en person till. och Sedan bar det hemmåt där det väntades grönsaker med dipp och film. En myssöndag. Fick även prata lite med Mr.D som ringde från Rhodos! Inge avis alls. Hjärta dig!
 
 
XoXo Mela
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar