tisdag 9 juni 2015

händelserik helg!


Med galen huvudvärk fick jag lov att gå hem tidigare Torsdag eftermiddag, ta mig till jobbet fredag vara med på ett viktigt möte för att sedan gå hem igen. Hämtade ut startpaket på vägen hem och nya linser!
 
Mina föräldrar kom ut med husbilen och parkerade den på min gård. Den fastnade lite. Sedan åkte pappa vidare till en av skärgårdens vackraste platser. Men också en av de platser jag inte vill besöka. Det finns alldeles för mycket stora monster spindlar och orm där för att jag skulle få ro. Medan mamma stannade kvar hemma med oss. Jag tog värktabletter och försökte vila så mycket jag kunde.
 
Det monterades upp studsmatta och fortsattes fixas på gården. Jag och Mr.D åkte och handlade.

Det börjar bli ganska så fint på gården nu.  Men det är mycket jobb kvar!
 
 
 
 
Vi grillade på mammas grill och åt ute bland flugor och mygg. Men det har sin charm.  
 
 
Lördag var det dags för kalasfirande. Teddy skulle ha sitt kalas på Lek och bus. Lite smått kaotiskt men samtidigt så var det ganska så skönt! Dock blev jag väldigt besviken på upplägget. Ointresserad personal och mindre rolig meny. Men det funkade, för barnen ville bara springa och leka i vilket fall.
 
 






 Kvällen tillbringades ute på altanen genom att sätta upp en massa tyg samt att försöka få nån slags ordning. Gick inte så jättebra.
Köpte mig en grill. Så vi grillade lite korv. Drack lite vin försökte hitta lite ro.

Söndag: Stressig morgon. Men vi kom iväg och åkte till Solvalla. Där skulle vi springa 5K Color me rad! Jag Mr.D och Affie. Vilken rolig grej. Taggade att springa och få en massa färg kastad på sig. Lillfis fick kolla på med mormor och morfar. Tror att han hade velat vara med men det var inte jättenkelt att få med sig affie hela vägen. Hon var dock SJUKT duktig och jag är otroligt stolt över henne. Hoppas att vi kan göra fler sånna här saker framöver.
 
 
 
 

 




 



 
 
 
Galet roligt! Färg överallt. Var inte helt enkelt att få bort men som sagt roligt roligt! Nu är man trött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar