torsdag 4 juni 2015

här har man flyttat!

Flytten har gått ganska så bra. Allt tack vare mina hjältar som slitit som djur! Istort sett så är basen för huset klart nu. Det var lite byggprojekt. Nu är det bara lite småförvaring kvar att lösa. Sånt som jag bara kan lösa efter att ha fått bo in mig lite.
Så några kartonger står kvar. och Affies rum är det bara kläder som är på plats så där måste det ordnas. Teddys rum behöver lite förvaring där med.

Helgen har bestått av en massa upppackning och omflyttning av kartonger. Lördag eftermiddag var den enda kvällen som vi faktiskt tog lite ledigt. Då passade vi på att gå på bio och sedan åt vi ost & Kex bricka och drack en flaska rött, ja eller vi drack ett glas sedan så var vi så trötta att vi la oss istället. Sömn har det varit brist på. För mycket i huvudet helt enkelt.






Snart är det dags att ta tag i utsidan med. Ser ut som en djungel. Altanen är en byggarbetsplats. Skräp huller om buller. Saker till förbannelse. Det ska tvättas räcken och tak och klippas ner buskar som vuxit in på altanen! Men det kommer att bli bra när det är klart! om det nu blir det :P
Efter det är det dags att ta tag i förrådet som just nu belamrar min friggebod. Massor av möbler som behöver säljas eller ges bort och en ton med kartonger som ska gås igenom och rensas och packas om i speciella plastbackar! Lär antagligen köpa på mig hel del sådana men just nu räcker inte pengarna till det! Två vändor till Ikea har redan blivit dyrt nog!

Vi är inne i Juni månad och jag är tvungen att elda lite för att få upp värme i huset! Regnat så mycket att jag har ett träsk istället för gräs och mossa. Man skulle kunna se det som ett eget litet lerbad på gården. eller väldigt lortig pool! Om man nu vill det! Men det är en otroligt härlig känsla att ha en egen tomt rakt utanför dörren. Jag börjar känna mig mer och mer som hemma. Jag hoppas att jag kommer få bo där ett bra tag nu!

Första veckan med båda barnen startade i måndags. Testvecka. Att ta sig till och från jobbet och lämna barn osv. Dessutom så var det födelsedagsfirande mitt i det!

Min lilla fis blev hela 6 år gammal i Tisdags. :D

Han hade sällskap av Zero bredvid mig på natten :)


Den obliogatoriska väckningen på morgonen!


 


 

Han firades med massor av presenter av min fina familj, Alla tre morbröderna var där och moster Sara. Samt morfar och mormor. Så mycket kärlek! Fick klappa lite på moster saras mage. Dom ska nämligen få tillökning och jag ska få bli faster för försat gången! Längtar så efter fasters prinsessa.

Pojken fick lego till förbannelse och lite kläder, och nån enstaka utomhusleksak. Han var nöjd. Sedan blev det byggverkstad för hela slanten. Lillfis fick en nytillverkad trappstege till sin nya platsbyggda säng. Skrivbordet blev även preliminärt ditsatt *ska inte sitta så senare* Men det blev bra. Bild kommer vi ett annat tillfälle.. när alla kartonger (som inte ska vara där) inte fyller rummet.

Jag har tagit vilodagar denna vecka. Inte gjort så jättemycket. Försökt att samla energi. Varit på botten i energinivån.

Till helgen väntar roligheter. WEEEEEE!!!

XoXo Mela










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar