måndag 13 juli 2015

#Vacation part 2

Vi startar veckan med att åka in till söde och kolla på USAgodis.se köpte lite onyttigheter. Sedan strosa runt i butiker äter asiatisk mat i sickla kollar in ett galet härligt ställe som är både saluhall och restautrang (den ligger på min bucketlist nu) och avslutar dagen med att gå på bio!

MINIONERNA!! yaaaay dock vet jag inte om den var sådär galet jättebra direkt men lite rolog det var den då minsann. vi gick tillsammans med mina föräldrar. Roligt roligt!



Zorry leker och busar friskt hemma. Är både högt och lågt! Storebror Zero är mindre förtjust åt den nya äckliga lilla krabaten och är sur mest hela tiden. Hatar han som pesten faktiskt!

 
Min mor bjuder på musslor till lunch! och jag smakade faktiskt, första gången ever!! Det var inte jätteäckligt skulle kunna äta det igen.. min dotter och semester sambo gillade det skarpt och åt på gladeligen. Jag hjälpte till att äta samma mat som lillfisen fick så att dom skulle få mera att smaska på. :P Snällt va?






En massa arbete i huset och på gården görs. Vädret är växlande molninghet och regskurar och ibland klarblå himmel.. Man blir trött av regnet och hårt arbete då kan det vara skönt att få sova lite på soffan tycker min semestersambo. Med Zorro på bröstet och läsplattan i handen... Själv försöker jag mig på att scrappa lite. Vilket tyå är dagens skämt förrutom vädret!!


Grilla är gott tycker vi och dukar på altanen.. vi grillar hel färsk lax...

 

Får in lite blommor från gården och tänder ljus, det var roligt ända tills Zorry tyckte att det var roliga saker att sniffa på och höll på att bli av med både ett och två morrhår... Själv tog jag  mig en drink. Tyckte jag förtjänade det!


Vi drar till Tom Tits Experiment i Södertälje. Utforskar experimenten och kollar på trolleriuppträdande. vi kollar även på Affie och Jonas när de åker Robocoaster i SPÖREGN (ja jag ch teddy var under tak :P). Det var en upplevelse. Att de dessutom åkte i nivå 5 det var ännu mer en upplevelse. Muahahaha!





Vi gör badbomber jag och affie...


Fredag så tar vi och testar något helt nytt. Nämligen Geocashing. Jonas har kollat upp att det finns tre st väldigt nära och vi testar dem. Första var på ett litet halvläskigt ställe! Men det var roligt och jag tror att barnen gillade att leta "skatter" Trots att vädret inte var det bästa. Det började nämligen regna rätt fint *vilken skräll va?* och den ända som inte hade vettiga regnkläder på sig var affie. Så hon fick använda vår picknickfilt som regnkappa.. HAHAHA








Sedan bär det iväg till nästa cash som ska ligga nån kilometer till bort.




 
Vi hittade skatten och dessutom vart slalombacken ligger i vårt område Dubbelwin!
På väg till sista cashen för dagen, den var en liten klurig en som man måste leta på flera platser för ledtrådar. Jag hittade svamp och var mer intresserad av den för tillfället hehe... Men den cashen låg precis vid vårt hus så det v ar bara att traska hem efter den.. efter att ha slukat blåbär så vi var blå då självklart!


 
Avslutar dagen med glass och färska nyplockade blåbär och kokosglass på altanen tillsammans med lite planering av resterande dagar..
 
Vi drar till Örebro för att gå på Klossfestivalen!! Lego ftw! Roadtrip!
 




 
 




 Vi badar i ett hav av lego.. Riktigt kul. Såg saker som människor byggt som vara makalösa. Helt otroligt egentligen!

Sedan var det dags för att gå vidare till barnens ö. På vägen passade vi på att kolla en OpenArt saker som vi trodde skulle intressera barnen. Som jättebänken...


På barnens ö Lekte vi, Stora som små.... hälsade på djur, åkte det lilla tåget dagens skrattanfall och kärde lite tampbil. Vi fick även besök av fina Gotland och Ebba!






 Vi passade på att mata barnen med pizza och film/spel och använde affie som barnflicka en stund. Tog oss till O´learys och åt god mat och sedan en drink på uteställe i örebro! Mysigt värre!

 
Söndag det var dags för lek och bus. Trotsade solen som faktiskt lyste och gick på lekland. Inte normala på en fläck.. Men svettigt och roligt var det! Jonas spräckte sina byxor så vi fick skratta ganska fint där med. Han fick det luftigt skulle man kunna säga! ASG!



Sedan hemresa mot Stockholm åter igen!

To be continued!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar