måndag 6 juli 2015

#Vacation part1

Här sitter jag med kaffekoppen i högsta hugg. headsetet är på och jag jobbar igen efter tre rätt så blöta veckor..
kan ju inte säga att man har haft det bra vädermässigt direkt! men det har nog inte många haft i detta avlånga land.

Det hindrade dock inte oss från att faktiskt göra några saker. Tre veckor hade jag. Första helgen då åkte jag upp till Dalarna för att hälsa på mina fina vänner och hämta hem en liten ny familjemedlem.
Startade semestern på fredag kväll i Nås med en icke traditionell dryck. Min fina goda semesteröl byttes ut mot ett snäpp starkare sort. Gotlands Malibudrink! Fick dessutom jordgubbar och grädde innan jag ens kommit innanför dörren.


 
Min dotter har jobbat på den ekologiska bondens gård under veckan och visat sig vara en bra arbetskraft och dessutom tjänat sig en mindre hacka stålar! *stolt mamma*

 Gotland och jag vi passade på att mysa i ikvällsolen och det varma vädret ute på gården!
Älskade underbara vän!

Fick även mysa med min finaste med stort F och gulleplutt Gudson på lördagen. vi våldgästade med jordgubbar och glass och grädde och hade puss och kram kalas för hela slanten. Efter det så fick vi även besöka badplatsen i v-hyttan och vaska barnen lite..

 
 
 
 
Kan inte med ord beskriva vad dessa betyder för mig! Det är så ljuvligt få träffas och det händer alldeles för sällan. Det är ett lyckorus utan dess like när vi träffas och ren sorg när vi skiljs åt!
 
Kvällen tillbringades på salong Ollars där man tydligen vaxar ben och när inte det fungerar plockar hår med pincett!! Fråga mig inte jag vet inte vad som hände!!??!
 

 
Hämtade denna gobit våran nya familjemedlem Zorro (eller zorry som han nu på sista tiden blivit kallad då han ständigt springer framför våra fötter och jobbar som snubbelbräda)
 
 

 Hemresa mot stockholm. Alla samlade. Semestern kan börja..

 
Vi landar hemma i ett inte alls lika varmt län. Går vidare till huset som mina föräldrar huserar i för tillfället som bara är ett stenkast från mitt eget. Vi grillar lite hamburgare och skålar in semester i champagne!
 




 to be continued...

 XoXo Mela

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar