söndag 30 augusti 2015

#dykfail!

Man har inte tråkigt med min vänner, det är ett faktum. Med vänner som Hassan så vet man aldrig vad man har att vänta sig.
I tisdags skulle jag ta mig till Stockholms dykcenter för att möta upp honom. Till saken hör att jag ska vara där till 17:00 han meddelar 17:20 att han blir ca 40 min sen! I samma veva får jag även ett sms från dottern som varit klumpi och glömt sitt busskort hemma trots att det var det sista jag frågade henne om innan vi åkte på morgonen... 

Hon fick vänta i skolan på mig i ca 5 h stackars liten .........

Vi plockade ihop och provade ut dyksaker som vi skulle ha till dykningen på onsdag...

 

Onsdag morgon tar jag mig till Nacka hälsan för att få vaccination inför den kommande resan i oktober! *yay*
 
 
Det gick bra! Gjorde ont i nån minut sedan var allt som de ska. Hepatit A & B dos 1 tagen. Nästa ska tas om en månad igen.

 

Dykningen gick allt annat än bra men vi hade galet roligt!
Dagens fail:
#Behöver äta lite innan dykningen.
#Vi hittar inte riktigt dykplatsen direkt. och krånglar lite för att ta oss dit.
# Blir sena till platsen Stavsnäs vinterhamn.
#Fel reg nedpackad har alltså en reg utan torrdräktslang.. Svårt att få luft till torrdräkten då.
# Handskarna funkar inte bra alls och jag är tvungen att prova min egna till.. reultatet blir att det läcker in.
#det är mörkt i samma sekund som vi hamnar i vattnet.
#Noll i sikt!

Dagens bästa!
# Vi ligger på 3m djup och ger varandra sjögräs. hittar en sovande fisk. Med lampa.
# Jag får träna andningen och lite avvägning.
# Det är 18 grader varmt i vattnet.
#Det är ALDRIG tråkigt med Hassan.

 Har aldrig skrattat så mycket åt min misär som efter denna kväll.





XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar