onsdag 5 augusti 2015

#ensamt!

Veckan går långsamt. Känns tomt och ensamt hemma. Bara en bråkig kattunge och en surgubbe som knappt håller mig sällskap.
Det är skönt att vara själv ibland men just nu tycker jag mest bara att det suger.
Har dessutom huvudvärk från helvetet.



Det är lugnt på jobbet, det har gett mig tillfälle att faktiskt sortera alla foton och börja planera detta års Project Life. Jag är bara 20+ veckor efter... Ska försöka hinna ikapp nu tänkte jag, när det mesta har lagt sig på hemmaplan så finns det kanske nån sekund över att få pyssla lite men vägen dit innan jag faktiskt kan det, är lång. Det är mycket planering som krävs.



Skulle kännas skönt att få komma tillbaka till scrapbookingen. Jag har ju gjort en hel del roliga saker dessutom som jag längtar efter att få dokumentera.
Det är dock inte jättekul att ha alla sina scrapsaker nedpackade, känns lite svårt att få nån övergripande ordning på allt. Men det är så när man bor litet.
Jag har iaf kommit en bra bit på vägen. Tog ett val igår att försöka mig på att beställa alla foton via framkallning på nätet. Ska bli intressant att se om det fungerar denna gång. Har ju inte gjort det tidigare men jag tror att jag kan ha kommit på ett sätt som fungerar. Det visar sig. Blir dessutom billigare och spar (mycket) tid än om jag skulle skrivit ut dem på min Selphy. ca 230st 10*15 foton hemklickade.

Annars så är jag urusel på att äta nån vettig mat när jag är själv och försöker roa mig med serier på Netflix när internet vill fungera på hemmaplan. Den är något svajjig kan man säga. Borde försöka mig på att klippa gräsmattan men det tar emot. Vet inte ens om jag har bensin så att det räcker.. ilandsproblem liksom. Borde verkligen städa med..

Den lilla terroristen gör det nästan omöjligt för mig att sova, ska gosa och leka hela natten. Nöjer sig inte med att ligga bredvid utan helst på och gärna på ansiktet för att sedan gosa in sig ihuden på mig så mycket som det bara går. när jag tar bort honom så tror han att jag vill leka istället.... När man äntligen kommit till ro (korta stunder) så kommer drömmarna istället som väcker mig. Obehagliga och jobbiga till och från. Deppig much? Måste försöka rycka upp mig.

Fick ett trevlig samtal från mamma, dom har det bra på sin semester nu hemma i huset. Morfar hade varit där med och lämnat ngt till oss barnbarn. Ska bli spännande.
 Saknar mina fina hedemorabor.. Önskade att jag kunde träffa dem mer.

Chattade även med Andypad, den kvinnan vet ALLTID vad jag behöver när jag är nere och fick mig på lite bättre humör ett tag. När jag behöver henne finns hon ALLTID där som ett extra litet stöd.

Jag håller på att planera in lite hobbyaktiviteter hoppas på att det kommer bli av. Lär visa sig! Jag skulle verkligen behöva hitta nåt mer att göra i denna stad.

Försöka leva mer i nuet än att hela tiden längta till något som bara kanske kan hända längre fram. Ladda batteriet i  mig medan jag kan.

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar