tisdag 22 september 2015

v 38!

På jobbet har jag fått lära mig lite att vara ansvarig över vissa saker på min avdelning. Spännande och inte en lugn stund. Sjukdom härjar och vi är kraftigt underbemannade. Dessutom var det Verksamhetsplanering mitt i allt detta.

På hemmaplan har jag problem med en könsmogen katt som tycker att det är ok att kissa i min säng och allra helst när jag ligger där. Har tvättat mitt täcke och resterande sängkläder tre ggr på mindre än 2 dagar. Mindre glad över det!

Middag hos exmaken och Teddy på tisdagen, vi fick lov att åka och köpa nya stövlar åt lillfisen för tydligen så hade han hål i sina!?! Till saken hör väl det att det har hällregnat här i ett par dagar så pojken har varit blöt från topp till tå! :/ Stackarn. Affie var måttligt road efter att ha blivit spöad ett antal ggr i Mortal Kombat X och ville hem. :) hon var dock riktigt nöjd att hon lyckades spöa mig totalt varenda gång *hmmff* Väl hemma kunde man andas ut lite.


Jag byter plats på jobbet och får en yta med fönster. YAY!
Hälsar  på Leo efter jobbet Dotra kommer dit och vi får snabbt åka hem för att släppa in katterna. Stängde ute dem eftersom den ena fortsätter att lägga revir i hemmet. Misstänker att det är kattsanden som inte duger för honom längre. Kvällen tillbringades i soffan och gjorde inte mycket alls kollar på elden i kaminen. :D


Torsdag: Affie kommer till jobbet, vi möter upp moster Frida på Slussen vi hämtar Teddy på skolan och tar oss till exmaken. Bror Drejsa kommer senare till och vi äter våfflor tillsammans. :) Lyssnar på musik kollar tv och ja allmänt umgås.




Jag och Affie åker hem. Jonas kommer dit och jag får en liten present! VÄRLDENS BÄSTA MINIONTOFFLOR!


 
 
Fredag jobba hela dagen handla hem och laga mat och passar på att ta mig ett glas rött vin samtidigt. Det är ju trots allt fredag! Dortra åkte till sin farmor och farfar över helgen!
 
 
 
 

Lördag: Bortbjudna på middag hos den halvgalna araben och pingvinen (fråga inte)


Fick denna meny skickad till mig!
 meny: Förrätt: Krutonger med 3 olika Paté med en droppe Cumberland. Hassans Southern Barbecue Ribbs Hassans Cole Slaw Smörig chili Majskol Grillad Färsk Sparris Grillad Champinjon. Frukost på söndag: Krämig äggröra Bacon Stekta Champ Stekt vitt bröd. Only the best for my Friends 😎

När vi kom fick vi en drink på mörk rom och sockerlag. Sedan blev det självklart en del vin killarna drack även några mörka öl.



 
 
 

 

kvällen avslutades med sällskapspel. Alltid lika trevligt att besöka dem och äta denna goda mat som serveras och görs av mästerkocken ZUBIER!
 
Söndag... Mäktig frukost (menyn ovan) Sedan hemfärd. Vi tar en promenad i mitt område fast åt andra hållet som inte är lika utforskat av mig. Otroligt fint område man bor i!
får en hälsning från Teddy Gullungen! Fakesmile deluxe! *ASG*
 
 
 
Dotra kom hem och detta är synen jag har efter det!
 
 
Så jag sätter igång och storstädar. Dammsuger och dammar. Ut med alla mattor våtttorkar. Får en idé om att möblera om, ångrar mig. Men blir övertalad att prova i vilket fall. Sagt och gjort möblerar om i vardagsrummet i vilket fall. Det blev ganska bra. Fick en känsla av att det är större i rummet nu. Har numera soffan mot fönstret på bilden ovan. Får se om jag tänker om snart igen.
 
Hemlagad Pizza med Salami, oliver och fetaost. Tar mig ett glas rött (blev lite över från fredagen)
 
 
Lägger mig i  en nybäddad säng, Efter en inte så bra film. Wild card. Ville se en action rulle men det var mest bara knivslagsmål. Rekomenderar den inte.
 
I övrigt så är det lite tungt med min budget just nu och det känns inte jätteroligt! Men det är väl bara att bita ihop och försöka med de små medel man har! Men det tar på en och jag har väl mått bättre!
 
XoXo Mela
 
 
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar