måndag 11 januari 2016

Trettondedag jul

Veckan gick fort!
Jobbar heldag måndag och halvdag tisdag. Ledig Onsdag. jobbar heldag Torsdag och Fredag.

På måndagen var Jonas iväg till Ikea! Där går han runt och tittar på en massa roligheter och smarta förvaringsmöjligheter samt köper garderober.
Jag dricker kaffe ur min julklappsmugg som jag fått av svärmor och njuter av att vara på jobbet! :D






 



 







Jag tar mig vidare till Gallerian för att möta upp Betül på en AW. Vi äter lite mat och fikar, pratar i mängder! mycket mysigt!




 



Tisdag!
Det monteras upp garderob hemma och Jonas var en klippa och starta det hela, så när jag kom hem stod stommarna redan. Han hade lite problem med att våra väggar vara så raka :P hahahahaha....
 Han började på dörrarna och jag tog tag i inredningen. Denna garderob hamnar våra kläder i. :D YAY!




 






 
 


Kvällen avslutades med att fylla garderoberna med kläder, städa undan och spela tvspel med Affie! Little Big Planet! Förvirrande och ganska svårt spel men sjuk roligt! Jag började dampa och fixa smågrejer hemma medan Jonas och Affie spelade vidare.

Onsdag!
Jag vaknar upp går ut i hallen och möts av en syn jag inte vill se igen. En död mus! Nån av katterna hade haft roligt under natten, utan att nån av oss märkte det. så nu vet jag att jag fått in möss iaf! HUVVA! Inte roligt alls.  *ryser av tanken*
Vi hade lite val att göra under dagen och kunde inte bestämma oss vad, men det lottades sedan fram till att vi skulle vara hemma, handla lite på Ica maxi och sedan spela tv spel i mängder! Jag fick även tillfälle att scrappa lite. Insåg dock att jag har alldeles för stökigt bland mina scrappsaker och tappat bort en massa saker och har inte allt planerat som jag borde. Så nu tillbaka till planeringsbordet och rensa och organisera mina saker. Alltid finns det jobb att göra!








Torsdag.
Affie är förkyld och den planerade piercingen hon skulle få göra lär ombokas, det är en ledsen tjej hemma. Hon hade sett fram emot att få göra detta. Men vi fick en ny tid ganska så snabbt så vi hoppas hon är frisk till nästa vecka.
Jonas kommer in på nya kontoret och får problem ganska så direkt. det krånglade med det mesta för honom. hehe. Men han verkade ha det  bra i vilket fall. Trevligt kontor!







Fredag!
Jonas och jag samåker till jobbet. Vilken underbar och konstig känsla. Jonas han hade mer problem med att pendla, jobbigt med kollektivtrafiken att det var mycket folk och att det tar sån tid att ta sig till jobbet. Han var som en liten hundvalp med ledsna ögon när jag vinkade av honom och klev av tunnelbanan vid T-centralen. Det var lite svårt att inte låta "moderinstinkten" ta över. hehe


Jobb hela dagen, efter jobbet tar jag mig till Jonas nya kontor och kollar in det. Det var en smula förvirrande att ta sig dit. :P  Mysigt litet företagshotell.
Vi åker kollektivt hem igen.. äter mat sover middag för att kliva upp strax innan 23:00 och åka till Mall of Scandinavia och gå på IMAX bio! STAR WARS- The force awakens.
Så fruktansvärt bra film. GALET bra biosalong. IMAX är helt underbart! Fullkomligt älskar konceptet. Gillar på att nivåer. där blir det mer filmer i framtiden! Inte jättebilligt! Men så sjukt värt det. Vi var hemma till en halv 4 ungefär på natten.




 

 
Lördag.
Vaknar sent. Äter frukost får hem mamma och pappa på en snabbfika och sedan startar vi med att montera ner garderober som stod där inne, tog en tripp till bygg max för att köpa vettig skruv sedan hem och montera upp Systemet ALGOT från Ikea. Det blev verkligen jättebra. Delmålet i hans rum är klart! Mer plats för honom att leka på och mer yta för oss att använda oss av. Nu är det bara den andra väggen kvar! Där ska det också upp samma system men se lite annorlunda ut. Anpassat för legolek och läxor. :) Så det är nästa mål.
 Vi åker in till Pappa och hans vän Lasse, äter hemlagad pizza på kvällen. Jättemysigt.

Bild på Teddy rum kommer!!



Söndag.
Barkarby. Först en tur till Ikea för att kolla lite och köpa småsaker samt äta lite mat! Sedan vidare till Lager 157 och XXL för att köpa vinterkläder till dotra som tappar bort sina kläder varje år.... *suck*
Stannar och handlar på ica maxi. hem. småfix i vanlig ordning, vild diskussion om hur man gör pannkakor som vanligt eller alltid i detta fall... sedan lite mera småfix. Med småfix menar jag skruva ner och upp saker. Flytta på möbler och till förrådet osv..



XoXo Mela








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar