torsdag 10 november 2016

Snökaos och Trump..

Jag älskar vinter, jag älskar snö! 
Så när det hade kommit ca 30cm under natten var jag överlycklig. Kom bara ca 18min försent till jobbet med.










Sen började det bli kaos ordentligt i denna storstad. Började sakta inse att jag antagligen inte skulle kunna ta mig hem normalt och nyheterna flödade in från alla håll. Nu var det inte lika kul längre.






 
Samtidigt har USA val och man inser att Trump har vunnit. Vad ska man lägga ut på socialamedier?? Ojoj

Jag fick lov att ta färjan från Slussen för att kunna ta mig hem. Sedan gå från Nacka strand till skvaltan för att hämta barnen som min fina vän hade tagit hem till sig och gett mat och fika eftersom hon förstod att jag inte skulle kunna hämta dem i tid. Så tacksam för det. Tack Malin. Skolorna höll även öppet senare och lärare sov kvar på skolan eftersom de inte kom hem. All trafik avstängd. 









Jag hämtade upp barnen och vi började att gå till Skuru en promenad på 1-2 km för att bli upphämtade av Jonas som i sin tur suttit i kö över en timme för att ta sig över bron till oss. Tack gode Gud för fyrhjulsdrift.






Väl hemma var det bara att börja skotta sig fram. Om det fryser kommer vi inte kunna ta oss nånstans sen. Så vi skotta. 


Hur gullig får ungen bli? Detta mötte mig när vi kom in. Tusen tack älskade unge! 




XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar