lördag 14 januari 2017

Trysil 2017

Tänk att det gått en hel vecka redan. För sju dagar sedan satt vi oss tidigt i en fullpackad bil. För att ta oss till Trysil. En veckas semester med vinterlandskap. 

Teddy börja sura direkt så han vägra vara med på bild. 


Jag fick köra den första biten. Jonas telefon gick varm från det att vi vakna. Han var tvungen att jobba. Vi bytte i Borlänge. 
Tre kräkor lyckades Teddy med. Några småstopp och ca 8 timmar senare kom vi fram till stugan. Som egentligen är som ett mansion. www.fagerlia.nu



 Obligatoriska åket nedför gatan. 
 

Magiskt hus med galet underbart vinterlandskap. Fantastiska Trysil. Vädret ville dock inte som oss. Vi kom i dimma och vakna till ett grått och mulet landskap.  Dag tre var det snöstorm. 



Dagen efter:





Underbart väder och krispigt i luften. Precis som det ska vara. Magiskt. 

Snowracer i backen alldeles brevid huset är tradition. Alltid. Nästan alla dagar. 














Vi fick låna längdskidor och åkte två eftermiddagar. Jättemysigt och roligt. Nästa år ska jag ha med mig egna hyrda/lånade/köpta att åka på. 






En tripp ner till trysil sentrum. Handlade lite, kolla lite, skratta lite. 




Turistmössa check! Japp han köpte den. 

En promenad ner till Radisson blu stabben afterski. En promenad på ca 15 min. Mysigt och trubadur. Varm choklad, öl och alkoholfri drink. Nöjda allesammans. Men det blev bara en. Sen gick vi hem. 






Min och Jonas matdag. Ja vi har dagarna indelade. Så bjöd vi på räksoppa med vitlöksbaguette till lunch. Hamburgare med pommes till middag. Och smulpaj med rabarber och jordgubbar och vaniljvisp till efterrätt. 


Jonas har blivit "nattad" av husets barn medan han jobbade lite. 


Sista dagen. Vi går til snowracerbacken och vi går alla fyra. Första gången jag fick med Affie. Vi har riktigt roligt. Det där med madrass ska vi ha med oss nästa år. 

På kvällen blev det tacos till middag. Jag mådde lite halvdåligt efter lunchen med huvudvärk. Men efter vila så var det ok igen.




Och i morgon bitti sitter vi i bilen på väg hem igen. Semestern är slut. Jobbet Och ProjektEdö är igång igen. 

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar